رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر گفت: ظرفیت دهیاران در حفاظت از آثار تاریخی این شهرستان به کار گرفته می شود.

به گزارش ایلنا، محرم جعفری در جلسه مشورتی دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان مشگین شهر تصریح کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی می‌توانند بازوی یاری گر حفاظت از آثار تاریخی باشند.

وی افزود: مطابق دستورالعمل میراث فرهنگی دهیاران و شوراهای اسلامی می‌بایست نسبت به تشکیل انجمن میراث فرهنگی اقدام کرده و در این انجمن الزامات و ضروریات حفاظت از آثار تاریخی را مورد مشورت قرار دهند.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر متذکر شد: به منظور تحقق این مهم می‌بایست دهیاران و شوراها در روزهای آتی جلسه انجمن میراث فرهنگی را در محل خدمت خود برگزار کرده و شیوه های حفاظت و صیانت از آثار تاریخی را بررسی کنند.

جعفری با اشاره به تعدد آثار تاریخی در شهرستان مشگین شهر ادامه داد: حفاظت از این تعداد اثر نیازمند همکاری نهادهای مختلف از جمله دهیاران و شوراهای اسلامی است.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک فعالیت انجمن میراث فرهنگی زمینه ساز حفاظت بهینه از آثار تاریخی این شهرستان باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر همچنین خواستار فرهنگ‌سازی حفاظت از آثار تاریخی از سوی انجمن های میراث فرهنگی شد و تاکید کرد: در حفاظت از آثار تاریخی می بایست ظرفیت های مردمی نیز به کار گرفته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.