علی مطهری روز سه شنبه بمناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی افزود: قدرت باید نقد شود در غیر این صورت فساد ایجاد می شود ، قدرتها و حکومت ها نیازمند نقد هستند.
وی بیان کرد: هر قدرتی که با نقد مخالفت کند باطل است، امیرالمومنین(ع) در اداره حکومت با مردم مشورت می کرد تا مردم هم در جریان امور قرار گیرند و نقد آنها را نیز می شنید.
وی تاکید کرد که دانشجو باید نقاد بودن این است که در نقد باید تسلط بر موضوع داشت،در نقد علاوه بر داشتن اطلاعات کافی باید انصاف نیز رعایت شود.
مطهری اضافه کرد: کینه و انتقام گیری در نقد جایگاهی ندارد ضمن اینکه در آن نباید تملق ، چاپلوسی و تخریب نیز وجود داشته باشد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط و اوضاع جهانی افزود: وحدت ملی در کشور از ضروریات است ، اگر گروههای سیاسی با هم وحدت داشته باشند هیچ خللی به کشور وارد نمی شود.
مطهری با بیان اینکه بهترین الگوی ما برای وحدت اسلامی حضرت علی (ع)است اظهار کرد: درباره وحدت اسلامی در دنیا خلا هایی وجود دارد و علمای اسلامی باید ریشه این اختلافات را بخشکانند
وی تاکید کرد: آمریکا ،اسراییل و عربستان بدنبال به زانو در آوردن ایران هستند و وحدت عامل مهم در شکست توطئه های دشمنان است.
مطهری همچنین به موضوع آزادی اشاره کرد و بیان کرد: آزادی با اسلام هیچ منافاتی ندارد، اسلام بر آزادی اجتماعی تاکید کرده و امیر المومنین هم فرموده بنده دیگری نباش که خداوند تورا آزاد آفریده است.
وی تاکید کرد که اسلام با دموکراسی منافاتی ندارد، دموکراسی درمتن اسلام وجود دارد و برگرفته از غرب نیست و باید در این باره از
سیره ائمه اطهار درس بگیریم.
در این آیین مطهری همچنین به سئوالات دانشجویان پاسخ گفت.
خبرنگار: یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.