به گزارش ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی شنبه در آیین گرامیداشت هفته وحدت در مسجد جامع شهرسنی نشین عنبران از توابع شهرستان نمین تاکید کرد که مسلمانان باید مراقب باشند تا دشمنان بازهم از طریق گروهها و فرقه هایی مانند داعش و وهابیت امت اسلامی را تکه تکه نکنند.
وی با بیان این مطلب که امور اختلافی در میان مسلمانان نباید منجر به جنگ و خونریزی شود اظهار داشت: وهابیت در جایگاه و ارزش برادران اهل سنت نیست و نمی تواند افکار خود را به عنوان نماینده دین اسلام به دنیا معرفی نماید.
امام جمعه اردبیل گفت:هفته وحدت با درایت امام راحل برنامه ریزی و ایجاد شد تا نطفه اختلاف در میان مسلمانان از بین رفته و دشمنان را از تفرقه و خصومت بین برادران دینی ناامید کند.
آیت الله عاملی با اشاره به اینکه دشمن با برنامه و هزینه های گزاف در حال تلاش برای ایجاد جنگ مذهبی در جهان اسلام است ادامه داد: با راه اندازی جنگهای مذهبی،دشمن امنیت و آسایش را از ممالک اسلامی سلب و بدبینی گسترده نسبت به دین را به وجود می آورد.
او تلاش در راه وحدت را بزرگترین عبادت دانسته و تاکید کرد:هر کس منادی وحدت در امت اسلامی بوده و قدم در راه برداشتن اختلافها بردارد نماد عینی فرد بصیر بوده و در دنیا و آخرت حایز جایگاهی متعالی است.

** استاندار: وحدت کشور را به سوی سازندگی سوق داد
اکبر بهنام جواستاندار اردبیل هم در این آیین گفت: با وحدت بود که کشور به سمت سازندگی سوق داده شد و در منطقه الگوی سایر ملل قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه با وحدت توانستیم هشت سال جنگ تحمیلی را با سربلندی به پایان برسانیم افزود: با ترویج وحدت در بین کشورهای منطقه شاهد پیروزی های مسلمانان در عراق و سوریه هستیم.
او گفت: الگوی وحدت در جامعه اسلامی پیامبر گرامی اسلام است که خود به داشتن خلق و خوی حسنه و الهی شهره بودند.
بهنام جواز سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال در بخش آب شهر سنی نشین عنبران خبر داد و افزود:سرمایه گذاری های لازم در خصوص ایجاد اشتغال و توسعه کسب کار نیز در این شهر انجام خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا ، همچنین به مناسبت هفته وحدت کلنگ احداث مرکز جامع خدمات سلامت روستایی و شهری عنبران در زمینی به مساحت 700 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر هفت میلیارد ریال به دست امام جمعه اردیبل به زمین زده شد.
این مرکز تا هفته وحدت سال آتی تکمیل،تجهیز و آماده ارایه خدمات به اهالی بخش عنبران خواهد شد.
عنبران یکی از دو بخش شهرستان نمین می باشد. این بخش دارای جمعیت سنی مذهب است.
نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل واقع است.شهر عنبران نیز در 12 کیلومتری نمین واقع می باشد.
خبرنگار: ساسان رحمتی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.