به گزارش خبرنگار ایرنا اکبر بهنام جو عصرچهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل با بیان اینکه اشتغال باید به سوی رشته های تولیدی هدایت شود اظهار کرد : تناسب شغلی افراد با مدرک تحصیلی به معنی استخدام بطور صرف در اداره ها و ارگانهای دولتی و به اصطلاح پشت میز نشینی نمی باشد.
وی تاکید کرد: مدیران باید به گونه ای برنامه ریزی و اقدام کنند که تا حد امکان افراد بیکار متناسب با مدرک تحصیلی خود صاحب شغل شوند.
استاندار اردبیل بیان کرد: آمارها نشان می دهد که درصد بالایی از افراد جویای کار در استان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا هستند و شایسته است که این افراد در حرفه هایی متناسب و درخور شان مدرک تحصیلی خودشان به کار مشغول شوند.
او گفت: برای برنامه ریزی و اقدام بهتر باید با استناد به آمار به دست آمده از سرشماری سال 1395 مشخصات افراد بیکار از لحاظ میزان تحصیلات ؛ جنس و تخصص و مهارت افراد بیکار در ارتباط با حرفه ها و مشاغل گوناگون به تفکیک هر شهرستان استخراج و به دبیرخانه ستاد تسهیل ارایه شود.
بهنام جو ادامه داد: فرمانداران و مدیران ذیربط در شهرستان های استان اردبیل باید وضع طرح های اشتغال زا را مشخص و تا حدامکان مسایل و مشکل های پیش روی سرمایه گذاری را در حوزه مدیریتی خود برطرف کنند و استانداری نیز ضمن نظارت عالی بر کارها آماده کمک و پیگیری برای رفع هرگونه مساله و مشکل در راه سرمایه گذاری و رونق تولید و اشتغال می باشد.
وی پرهیز از هرگونه نامه نگاری و مراسله های زاید و نیز کارهایی که موجب تلف شدن وقت و از دست رفتن زمان مناسب برای سرمایه گذاری می شوند را یادآور شد و مدیران را به تعیین سهمیه اشتغالزایی اداره و ارگان تحت مدیریت خود فراخواند.
بر اساس آمارها نزدیک 65 هزار نفر بیکار در استان وجود دارد.
6019/606
خبرنگار : مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.