آرام حلیم روز سه شنبه در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان بیله سوار با اشاره به اینکه 71 پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در هشت ماه اول امسال در گمرک بیله سوار به ثبت رسیده اظهار کرد: ارزش پولی این پرونده‌ها 31 میلیارد و 939 میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد پرونده ‌ها 6 درصد افزایش و از نظر ارزش پولی 547 درصد افزایش را نشان می دهد.
او با اشاره به اینکه در سال گذشته تعزیرات حکومتی 76 فقره پرونده را در زمینه قاچاق کالا و ارز به ارزش یک میلیارد و 965 میلیون ریال رسیدگی کرد افزود: در هشت ماه امسال نیز 120 پرونده در تعزیرات حکومتی شهرستان تشکیل یافته و متخلفان به هشت میلیارد و 965 میلیون ریال محکوم شده اند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، او گفت: در هشت ماه امسال تعداد پرونده های تعزیرات حکومتی در بیله سوار به نسبت مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد 57 درصد افزایش و از لحاظ ارزش ریالی 356 درصد افزایش یافته است.
فرماندار بیله سوار تشریح کرد: موثرترین و تاثیرگذارترین قشر در حوزه مبارزه با قاچاق کالا ارز حوزه اصناف است و صاحبان اصناف با هدف حمایت از تولید داخلی از عرضه کالاهای قاچاق خودداری کنند تا بتوان به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کرد.
او افزود: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید نیروی انتظامی مورد حمایت ویژه قرار گیرد و آموزش احکام قاچاق به مردم باید در اولویت برنامه شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان است
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
روزانه حدود سه هزار مسافر از طریق گمرک مرزی بیله سوار بین 2 کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد می کنند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.