به گزارش ایرنا به نقل از سایت پلیس ، سردار عزیزالله ملکی روز سه شنبه افزود: این کانتینرها با قرار گرفتن در مسیر سبز که یکی از رویه های گمرکی جهت ترخیص کالاست از گمرک خارج شده اند.
وی ادامه داد: با تلاش مشترک ماموران انتظامی و گمرک هرمزگان، در مراحل کارشناسی در گمرک قزوین با توجه به مغایرت نوع و وزن کالا، اظهارنامه یکی از کوتاژها در مسیر قرمز ارزیابی و از نظر پسماند بودن استعلام شد.
به گفته رئیس پلیس استان هرمزگان ، آزمایشگاه استاندارد نیز در پاسخ استعلام، نمونه کالا را ضایعات شیشه تعیین کرد و در نتیجه محموله تحت عنوان ضایعات شیشه از گمرک قزوین ترخیص شد.
سردار ملکی اضافه کرد: در مرحله بعد، با پیگیری ها و استعلام از شرکت کشتیرانی (صادر کننده اسناد) مشخص شد بارنامه ها، برگه های ترخیص و قبض های انبار دستکاری شده و اسناد ارائه شده به گمرک در مقایسه با اصل اسناد موجود در شرکت کشتیرانی مغایر بوده و در اسناد ضمیمه اظهار نامه های ترانزیتی، نوع کالا به جای ظروف بلوری، شیشه ای و کریستال، ضایعات قید شده است که جعلی بودن اسناد تسلیمی در گمرک شهید رجایی محرز شد.
وی یاد آور شد: با توجه به این که از مجموع 39 دستگاه کانتینر، 38 دستگاه آن با افعال مجرمانه یاد شده از گمرک ترخیص ، خارج و توقیف نشده ، به استناد ماده 58 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز علاوه بر جریمه ، ارزش مال از دست رفته هم از سوی مراجع قضائی در حال پیگیری است.
فرمانده انتظامی هرمزگان، ارزش کالاهای قاچاق شده و از دست رفته را 132میلیارد ریال اعلام کرد.
2094 / 6048
خبرنگار:هومن محمدکرمی ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.