'زمین یکی از سیاراتی هست که حیات در آن جاریست و موجودات زنده بسیاری در این کره خاکی به سیر تکامل هستی خود می پردازند، در میان این موجودات جاندار بارز ترین نوع و یا اشرف این مخلوقات انسان می باشد که آفرینش آن سرشته از خاک است.
در طول سالهای زیاد که قاره ها پدید آمده و هر انسانی را با دین و نژاد و فرهنگ مختص به خود در منطقه ای از این زمین پهناور جای داده است. اما وقتی از خاک و زمین سخن گفته می شود که حتی حیات و جوهر وجودی انسان در آفرینش بدان باز می گردد که در دین مبین اسلام نیز ایات و روایت زیادی بر اهمیت زیاد آن بر شمرده شده است.
در این میان نمی توان فعل و انفعلات حاصل از درون زمین را که اجزای مختلف پدید آورنده آن است نادیده گرفت، چرا که این تغییرات درونی حادثه هایی همچون زلزله و آتش فشان را پدید می آورند.
کشور ایران نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی فارغ ازین حوادث نیست حتی برخی از شهرهای پرجمعیت کشور نیز روی نوارهای گسلی قرار گرفته است. اکنون چگونه می توان قبل از حادثه و وقوع علاج کرد و با مطالعات علمی و راهکارهای مناسب از اتفاقات ناگوار حاصل از حوادثی مانتد زلزله برآمد و خطرات احتمالی را به حداقل رساند.
چرا در ساخت و ساز های نوین شهری مسائلی با این اهمیت و ارزش مورد توجه ویژه واقع نمی شود و یا مسکن هایی که برای قشر کم برخوردار احداث می شودد مقاوم سازی نشده و استانداردهای لازم برخوردار نیست و بدون برنامه و تصمیمات لازم برای ایمن سازی به متقاضیان واگذار شده است.
در طرح مسکن مهر که در حاشیه شهر ها و به صورت اقساط بلند مدت آماده احداث شد و توسط مردم از روی ناچاری و برای خانه دار شدن و فرار از اجاره نشینی تحویل گرفته شد هیچ احترام و ارزشی به مقام انسان در آن نشده و افرادی که با هزار امید و آرزو از این مسکن خریداری کرده اند دچار یک سونامی بی مهری شده اند.
مگر گناه این افراد چیست که دچار سیاست های اشتباه دولت قرار گرفته و در آنجا ساکن شده اند که در زلزله اخیر غرب کشور عزیزان خود را یک آن فارغ از قدرت عزم و جزم الهی به قدرت زمین خواران و سهل انگاران در ساخت این مسکن ها باخته و از دست داده اند.
ما همه از یک کشور بوده و مردم روزهای سختیم و با این مردم غیور که بسیاری از اعضای خانواده خود را از دست داده اند همراهیم و همه ملت ایران برای کمک و مساعدت به این عزیزان باهم بسیج شده و با همیاری حداکثری در حد توان تا آخر ایستاده ایم و تا آرامش خاطر آنها دمی آسوده نخواهیم گرفت.
از مسوولان امر در این خصوص نیز می خواهیم ساکت ننشینند و خواستاریم تا با یاری رساندن در همه زمینه ها خیال مردم این مناطق را راحت و آرام نموده و با آنها همدل شوند.
امید بر آن است با اتخاذ سیاست های مناسب و صحیح و اصول مهندسی علمی ساخت و سازهایی بر قامت شهرها ایجاد شود که در مواجهه با بلایای طبیعی و حوادث این چنینی مانند زلزله حداقل ترین تلفات و خسارت مادی و جانی را داشته و خطرات احتمالی را کاهش داده و سرکوب نماییم تا وجودمان از دیدن رنج و ملال هموطنانمان در مواجهه با این اتفاقات به درد نیاید'.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.