میر جمال الدین پورپیغمبر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:پیش بینی می شود بیش از 12 هزار تن محصول کلزا در سال زراعی جاری از مزارع شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان برداشت شود.
وی اظهار کرد: با توجه به بهره گیری از بذور اصلاح شده پر محصول و مقاوم به سرما و رعایت نکات فنی زراعی از قبیل رعایت تاریخ کشت، آماده سازی زمین، آبیاری مناسب، تغذیه متعادل، کنترل علف های هرز و بیماری اسکلروتینا و تامین گوگرد مورد نیاز مزارع امیدواریم بهترین مزارع کلزای کشور را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه به طور میانگین از هر هکتار سطح زیر کشت بیش از 2/5 تن محصول برداشت می شود گفت: از دانه کلزا برای تهیه روغن خوراکی و از کنجاله آن نیز برای تغذیه دام و طیور استفاده می شود.
وی بیان کرد: تمامی ارقام کشت شده کلزا در مزارع شرکت تیپ زمستانی از جمله ارقام نپتون، ناتالی، روحان، اکس پاور و دیفوژن هستند .
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در باره کشت گندم در اراضی این شرکت افزود: امسال چهار هزار هکتار گندم در اراضی شرکت به زیر کشت رفته که پیش بینی می شود میزات تولید نسبت به سال های گذشته افزایش یابد .
پورپیغمبر ادامه داد: امسال برای اولین بار تاریخ کشت در شرکت رعایت شده بطوریکه 80 درصد اراضی شرکت کشت و صنعت مغان به زیر کشت رفته است .
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد با داشتن اراضی وسیع کشاورزی ، حدود 2 هزار و 600 هکتار باغ های میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصربفرد کشور است.
پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.