نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: مسئولان استان باید تلاش کنند تا مرزنشینان اردبیل از معافیت های گمرکی در مبادلات مرزی استفاده کرده تا رونق تجارت را در استان شاهد باشیم
.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، بهروز پورسلیمان در حاشیه کمیسیون تجارت اظهار کرد: یکی از مشکلات توسعه استان اردبیل غفلت و بی توجهی به حوزه تجارت و زیرساخت های مربوط به آن بوده که در سال های اخیر سبب شده تا برخی از مشکلات و موانع را در استان اردبیل نظاره گر باشیم.
وی با ارائه راهکار جدی و اساسی در حل این مشکلات و تنگناها خاطرنشان کرد: باید مسئولان این استان بحث منطقه آزاد و راه آهن را جدی بگیرند و در کوتاه مدت سعی کنند مشکلات گمرک بیله سوار و همچنین تبادلات مرزی را رفع کنند.
رئیس کمیسیون تجارت خارجی اتاق بازرگانی اردبیل ضرورت اتصال راه آهن بیله سوار- آذربایجان را به بیله سوار کشورمان در منطقه مرزی دو طرف یادآور شد و افزود: تکمیل راه آهن اردبیل- میانه و اتصال آن به شمال استان اردبیل به ویژه گمرک بین المللی بیله سوار می تواند زمینه رونق تجارت و همچنین مبادلات مرزی و گمرکی را فراهم آورد.
پورسلیمان گفت: در کنار احداث راه آهن چهاربانده کردن راه های مواصلاتی استان نیز یکی دیگر از پیشنهادات ماست که به یقین به رونق و توسعه تجارت استان اردبیل در فصل جدید تقویت روابط ایران و آذربایجان کمک خواهد کرد.
وی از ارائه تخفیف برای واردات نهاده های دامی در گمرک بیله سوار و ارتقای معیشت مرزنشینان خبر داد و افزود: براساس بخشنامه دولت ساکنین 20 کیلومتری مناطق مرزی در استان های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی می توانند هر ماه تا سقف 500 هزار تومان از معافیت های گمرکی و عوارض مرتبط با آن بهره مند شوند که امیدواریم نام استان اردبیل نیز به این جمع اضافه شود.
رئیس کمیسیون تجارت خارجی اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: در کنار این اقدامات باید درآمد ناشی از ترانزیت گمرکی این استان به این منطقه اختصاص یابد تا از این طریق بتوان بسیاری از مشکلات گمرک بیله سوار و اردبیل را برطرف کرد.

پورسلیمان تصریح کرد: برخی از خودتحریمی ها نیز در داخل استان به مشکلات حوزه تجارت دامن زده که پیشنهاد می کنیم استاندار جدید اردبیل با در نظر گرفتن تمام جوانب امر تحرک جدی به حوزه تجارت با حل مشکلات بخش حمل و نقل و ایجاد زیرساخت های جدید با همراهی دستگاه های مختلف ببخشند.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.