بهلول تکلوی روز سه شنبه افزود: از محل صندوق توسعه ملی برای بخش دام از جمله زنبور عسل تسهیلات و اعتباراتی در نظر گرفته نشده ولی به لحاظ جایگاه ویژه استان اردبیل این معاونت پیگیری ها و مذاکرات متعدد با مدیر بانک کشاورزی استان انجام داد.
او اظهار کرد: در حوزه بانک کشاورزی کشور تمام زنبورداران بالای 500 کلنی کندو برای دریافت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به بانک کشاورزی معرفی شده و در حال حاضر مراحل قانونی خود را طی می کند که در سطح کشور بی نظیر است.
تکلوی افزود: اطلاع رسانی لازم برای پرداخت تسهیلات از محل سامانه بهین یاب به صورت گسترده در تمام شهرستان ها از جمله شهرستان خلخال صورت گرفته و تمام زنبوردارانی که نیاز به تسهیلات دارند در سامانه ثبت نام و در کمیته تسهیلات با توافق بانک های عامل به بانک ها معرفی شده و مراحل قانونی خود را طی می کند و افرادی که در بانک تکمیل پرونده کرده اند موفق به دریافت تسهیلات شده و یا خواهند شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، وی اضافه کرد: از محل اشتغال فراگیر (طرح تکاپو) زنبورداری استان جز اولویت های این معاونت اعلام شده که با اعطای تسهیلات کم بهره زنبورداران زحمتکش از این اعتبارات بهره مند خواهند شد.
در دولت تدبیر و امید از سال 1393 و پیگیری های لازم اتحادیه زنبورداران در استان اردبیل تشکیل شد.
استان اردبیل در تولید عسل رتبه سوم کشوری و در میانگین تولید عسل از هر کلنی کندوی عسل رتبه اول کشور در کلنی سنتی (شهرستان خلخال) رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.