فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: شهرداری بیله سوار از دوره‌های قبلی بالغ بر 5 میلیارد تومان بدهی دارد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، آرام حلیم در جلسه انتصاب شهرداران جدید شهرهای استان اردبیل اظهار کرد: شایسته است اعضای شوراهای شهر و شهرداران منتخب با کنار گذاشتن اختلاف سلیقه ها در راستای عمران شهری تمام تلاش خود را به کار گیرند. 
وی با یادآوری اینکه مسئولیت شهرداری ها خطیر و سنگین است، ادامه داد: اعضای شورای شهر و شهرداری ها باید منافع مردم را به منافع خود ارجحیت داده و با در نظر گرفتن مصالح عمومی شهر و نیازهای اساسی مردم و شهر به وظیفه ذاتی خود عمل کنند. 
فرماندار بیله سوار دخالت اعضای شوراها در عملکرد شهرداری ها را نیز مناسب ندانست و افزود: اعضای شوراها باید کتاب تدوین شده در قالب شرح وظایف شوراها را مطالعه کرده و با جلوگیری از سیاسی کاری در شهرداری ها در راستای عمران شهری اقدام کنند. 
حلیم مانع تراشی در برابر فعالیت های شهرداری را در شان شورا ندانست و گفت: بیله سوار از نظر بدهی بزرگترین شهر استان اردبیل است به طوری که در حال حاضر این شهرستان با 5 میلیارد تومان بدهی از دوره های قبل تحویل شهردار جدید می شود. 
وی بیان کرد: علیرغم ظرفیت‌های بزرگی که در شهر بیله سوار وجود دارد اما ما پیشرفت آنچنانی را در شهر شاهد نیستیم و از شهردار جدید انتظار داریم در راستای عمران شهرداری بیشترین همت خود را به کار گیرد. 
فرماندار شهرستان بیله سوار تدوین برنامه های گردشگری این شهرستان را به عنوان پیشانی استان اردبیل ضروری خواند و گفت: تنها پایانه مرزی استان اردبیل هم اکنون در بیله سوار فعال است و روزانه با ورود و خروج 2 هزار نفر گردشگر باید الگوی سایر شهرهای استان در توسعه باشد. 
حلیم به مشکلات عمده شهرداری ها در عمران و آبادانی اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر ورود به حوزه مالی شهرداری ها باید با توجه به منابع مالی و درآمدی شهرداری ها باشد و شهرداران باید تمام تلاش خود را در راستای پیشبرد شهرداری به سمت درآمدزایی به کار بگیرند. 
وی ورود بخش خصوصی به حوزه عمران شهری را نیز مهم خواند و خاطرنشان کرد: تولید درآمد و ثروت برای شهر نباید در شهرداری ها مغفول بماند.  در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان کوثر نیز در سخنانی با اشاره به اینکه مشکلات آسفالت شهرداری ها باید به گونه صحیح حل و فصل شود اظهار کرد: تبدیل قیر یارانه ای به آسفالت در شهرستان ها از عمده مشکلات شهرداری است که باید توسط مسئولان رسیدگی شود. 
علیرضا علیپور توجه به فضای سبز و افزایش سرانه آن را در شهرستان ها مهم خواند و گفت: پرداخت بهای برق مصرفی پارک و فضای سبز در شهرداری کوثر و اداره برق محل مناقشه است که این مسایل باید هرچه سریعتر بین این دو نهاد و اداره حل شود. 
وی از بدهی دو میلیارد تومانی شهرداری کوثر خبر داد و گفت: امیدوارم مسئولان شهرستان کوثر با قرار گرفتن در کنار شهردار جوان شهرمان نسبت به پرداخت این بدهی اقدام کنند. 

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.