شهامت هدایت روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: افراد دارای مجوز طرح مرتعداری که اقدام به تخریب وتصرف اراضی ملی و رعایت نکردن مفاد قرارداد در قشلاقات شهرستان بیله سوار نموده بودند شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی و فسخ قرا داد اقدامات لازم در حال انجام می باشد.
وی با بیان اینکه بیشترین مراتع استان در بیله سوار است، اظهار کرد: تخلفات صورت گرفته در 15 پلاک و به مساحت 14 هزار و 448 هکتاراعلام شده است که براساس قانون با این افراد متخلف برخورد خواهد شد.
وی بیان کرد: طرح های مرتعداری در راستای حفاظت و ارتقای پوشش گیاهی و اجرای پروژه های اقتصادی با هدف بالا بردن توان معیشت بهره برداران و جلو گیری از تخریب مراتع انجام می گیرد.
شهامت گفت: بهره برداران عرصه های ملی باید ضمن اجرای پروژه های طرح مرتعداری و حفظ و حراست از مراتع و اجرای پروژه های اقتصادی در حفظ و ذخیره آب و تامین اکسیژن و پایداری اکوسیستم نقش موثری ایفا کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ضمن هشداربه متخلفان طرح مرتعداری افزود: در صورت مشاهده تخلف از میزان وحدود طرح مرتعداری ضمن تشکیل پرونده و معرفی فرد خاطی به دستگاه قضایی مجوز طرح مرتعداری آنها ابطال و به سایر افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد.
استان اردبیل یک میلیون و 50 هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند و 65 هزار هکتار جنگل دارد و در دولت یازدهم موضوع مقابله جدی با زمین خواری کلید خورد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.