رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از رشد 17 درصدی صادرات انواع محصولات از استان اردبیل خبر داد. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل, سید حامد عاملی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: امسال روند رو به رشدی را در صادرات انواع محصولات از اردبیل شاهد بودیم که آمارهای ارائه شده از سوی گمرکات استان اردبیل نیز بیانگر این امر است. 
وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سالجاری این افزایش صادرات از استان امیدبخش بوده است بیان کرد: ارزش دلاری صادرات غیر نفتی استان 9/31 میلیون دلار می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از 17 درصد رشد برخوردار است. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل همچنین به افزایش میزان صادرات چمدانی از استان اردبیل نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در شش ماهه اول سالجاری بیش از 15 میلیون دلار صادرات چمدانی را از استان اردبیل شاهد بودیم. 
عاملی با اشاره به وجود بازارهای مستعد صادرات در جمهوری آذربایجان از مبدا اردبیل تصریح کرد: با توجه به وجود کارخانه‌های متعدد در استان اردبیل با محوریت تولید و صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی انتظار می‌رود در یک فرآیند منطقی در کنار تعدد کالاهای صادراتی به کیفیت آن نیز به بازار آذربایجان بیندیشیم. 
وی با یادآوری اینکه به رغم وضعیت نامناسب اقتصادی ایران تراز تجاری ما با جمهوری آذربایجان شرایط مناسبی را دارد و در سالجاری با توجه به توسعه روابط پیش‌بینی می‌شود این وضعیت روند مطلوب‌تری را تا پایان سال داشته باشد. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه به راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در روسیه و آذربایجان با محوریت اتاق اردبیل اشاره کرد و گفت: این خود بستری را فراهم کرده تا محصولات ما بیشتر و بهتر معرفی شده و برای تجار و بازرگانان کشور مقابل شناخته شود. 
عاملی یادآور شد: 80 درصد صادرات استان اردبیل به جمهوری آذربایجان است که باید درصدد تنوع ‌بخشی به بازار و محصولات صادراتی به کشورهای مختلف باشیم. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه در یک برنامه میان مدت می‌‌توان در حوزه تنوع کالایی در بخش صادرات اقدامات خوبی را انجام داد، تصریح کرد: ما در حوزه صنایع غذایی، الکترونیک، نفت و گاز و صنایع مرتبط با ساختمان ظرفیت‌‌های خوبی را داریم و در سال‌‌های آینده به راحتی می‌‌توان در زمینه تنوع کالایی اقدامات مؤثری را انجام داد. 
عاملی افزود: در حوزه تنوع بازار نیز ما نسبت به شناخت بازار و سلیقه مشتریان و حضور فعالان بخش خصوصی در کشورهای مختلف در کنار ابزارهای موجود و کار تأثیرگذار در این حوزه می‌‌توانیم حرکت‌‌های مؤثر و راهگشایی را انجام دهیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.