مدیر امور دو برق اردبیل گفت: در سال جاری بیش از 3 هزار و 112 مورد انشعاب غیرمجاز توسط مدیریت امور دو برق اردبیل جمع آوری شده است.   ناصر عبداللهیان در گفت‌وگو با ایسنا منطقه اردبیل، اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر حاشیه نشینان و سکونتگاه های غیررسمی شهری در محدوده امور دو اردبیل واقع شده است ما با آمار بالای برق مصرفی غیرمجاز روبرو هستیم که با تقویت نظارت ها و بازرسی سعی در جمع آوری قطعی انشعابات غیرمجاز داریم. 
وی به فعالیت های امور مشترکین امور دو اردبیل در شش ماهه اول سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: در این مدت تعداد فروش انشعاب در بخش خدمات مشترکین و در حالت عادی 990 متقاضی بوده است.   مدیر امور دو برق اردبیل خاطرنشان کرد: تعداد کنتورهای نصب شده در این مدت برای مشترکان یک هزار و 267 کنتور بوده که تفاوت این رقم ناشی از آن است که مشترکینی که پیش از این زمان متقاضی انشعاب بوده اما عملیات نصب انجام نشده بود کار نصب را برای این مشترکین نیر انجام دادیم. 
عبداللهیان ادامه داد: در بخش خدمات مشترکین هم حوزه مصارف عادی و هم حوزه مصارف سنگین براساس قراردادی که با شرکت های بازرسی داریم یکی از اساسی ترین کارهای ما تست و بازرسی است که در این میان بازرسی مورد تاکید وزارتخانه و توانیر است. 
وی به فعالیت های بخش تست و بازرسی مشترکین توسط امور دو برق اردبیل اشاره کرد و بیان داشت: در این حوزه در شش ماه اول سال جاری تعداد  9 هزار و 920 مشترک عادی مورد بازرسی قرار گرفته اند که از این رقم 6 هزار و 337 مشترک شهری و 3 هزار و 583 مشترک نیز روستایی بوده اند. 
مدیر امور دو برق اردبیل تصریح کرد: دستکاری در لوازم اندازه گیری که به عدم ثبت صحیح مصرف انرژی برق منجر شده سبب شده تا طبق مدارک و اسنادی که نظیر عکس و فیلم از این دستکاری ها تهیه شده صورت جلسه ای انجام شده و رقم 124 میلیون تومان خسارت وارد شده به این بخش به حساب مشترکین متخلف گذاشته شده است. 
عبداللهیان از شناسایی 244 مشترک متخلف در این حوزه خبر داد و بیان داشت: در این حوزه از 9 هزار و 900 مشترک مورد بازرسی قرار گرفته بالغ بر 244 مشترک در واقع متخلف شناسایی شده و جریمه به حساب آنها منظور شده است و اخذ می شود. 
وی ادامه داد: در بخش مصارف سنگین در قسمت تست و بازرسی 995 مشترک مورد تست و بازرسی قرار گرفته اند که خوشبختانه در این مورد مورد مشکوکی که منجر به دستکاری و عدم ثبت انرژی شود مشاهده نشده است. 
مدیر امور دو برق اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به نصب کنتورهای فهام در حوزه تحت پوشش امور دو برق اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: در این بخش نیز برای 24 مشترک اولیه کنتور فهام نصب شده است که به صورت آنلاین هر لحظه می توانیم کنترل و رصد و قرائت کنتور را انجام دهیم. 
عبداللهیان خاطرنشان کرد: در این میان برای 249 مشترک که مشترکین ثانویه اطلاق می شود کنتور فهام نصب شده است و در مجموع 273 کنتور فهام در این مدیریت به مشترکین واگذار شده است. 
وی همچنین از 15 مورد نیرورسانی مصارف سنگین در 6 ماهه اول سال جاری خبر داد و بیان داشت: برای مشترکینی که به صورت مصارف سنگین با امور دو اردبیل قرارداد دارند مانند مرغداری و گاوداری و صنایع و واحدهای تولید آمار این مصارف خدمات رسانی صورت گرفته که این نشان از مصرف بالای برق صنعتی است که هر قدر ایین میزان مصرف بالا باشد نشان دهنده رونق صنعت و تولید موفق است که ما نیز تلاش می کنیم همواره این آمار را ارتقا دهیم. 
مدیر امور دو برق اردبیل اضافه کرد: از انشعابات غیرمجاز 231 مورد تبدیل به انشعاب دائمی شده و ما مشترکین را مجاز به خرید و نصب انشعاب قانونی کرده ایم تا به صورت عادی مصرف برق خود را انجام دهند.   عبداللهیان تصریح کرد: ما از ابتدای سال جاری یک هزار و 388 عدد کنتور معیوب که انرژی را به طور صحیح ثبت نمی کرد تعویض کردیم چرا که کنتورهای معیوب 99 درصد به ضرر شرکت است و مصرف واقعی را نشان نمی دهد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.