صفر فتح‌ الله زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه 43 منزل مددجویان ساکن در روستای ترازوج در سال 95 به دلیل سیل و رانش زمین تخریب شده بود، افزود: پس از گذشت حدود 2 سال با همکاری خیران و بنیاد مسکن این شهرستان 100 درصد منازل سیل‌ زده و تخریب شده بهسازی شد.
وی گفت: پس از بررسی ‌های لازم ضمن حفظ معماری روستا زمین ‌های مناسبی برای بهسازی منازل تخریب شده مددجویان در نظر گرفته شد و همه مراحل نقشه‌ ‌برداری ، نقشه‌ کشی و تامین مصالح ساختمانی به صورت رایگان در اختیار روستاییان قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه منازل بهسازی شده مددجویان این روستا به متراژ 60 تا 80 مترمربع می باشد، اضافه کرد: برای انجام عملیات عمرانی در روستای ترازوج یک میلیارد و 860 میلیون ریال اعتبار با مشارکت بنیاد مسکن اختصاص یافته است.
او با بیان با اینکه روستای ترازوج در 32 کیلومتری شهرستان خلخال واقع شده است، گفت: به دلیل قرار گرفتن روستا در دل کوه و راه خاکی و بسیار صعب ‌العبور آن رسیدگی به مشکلات خانوارهای ساکن در این روستا به دشواری انجام می‌شود اما امدادگران کمیته امداد توانسته اند برای حل مسائل و مشکلات مددجویان گام ‌های موثری بر‌دارند.
وی با بیان اینکه 50 خانوار در قالب 154 نفر در روستای ترازوج خلخال سکونت دارند، افزود: از این تعداد 22 خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند که تلاش می شود با ارائه خدمات حمایتی بخشی از مشکلات اساسی آنها رفع شود.
فتح‌الله زاده شغل اصلی ساکنان این روستا را به علت وجود مراتع مناسب دامپروری دانست و گفت: به 26 نفر از مددجویان نیز تسهیلات اشتغال و خودکفایی پرداخت شده تا علاوه بر ایجاد اشتغال به استقلال اقتصادی دست یابند.
مدیر کمیته امداد خلخال با اشاره به اینکه رسیدگی به مناطق محروم در اولویت برنامه ‌های این نهاد قرار دارد، افزود: خانواده های ساکن در مناطق محروم به علت محرومیت و نبود امکانات رفاهی لازم نیازمند رسیدگی هستند که امیدواریم با کمک مسوولان سایر دستگاه ها و خیران بیش از پیش در رفع مشکلات نیازمندان گام برداریم.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.