به گزارش ایرنا ، علی اکبری روز یکشنبه در جریان بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از سد سبلان به خبرنگار ایرنا گفت: به رغم گذشت چند سال از تکمیل ساختمان سد و 85 درصد سرمایه گذاری در پروژه شبکه پایاب متاسفانه تاکنون این سد بلااستفاده مانده و بصورت سنتی از آن استفاده می شود.
وی همچنین از معوق ماندن طرح آب رسانی به 86 روستای منطقه از آب این سازه خبر داد و افزود: این طرح نیز به رغم تصویب تاکنون عملیاتی نشده است.
وی اظهار کرد: تکمیل پروژه شبکه پایاب سبلان از خواسته های اصلی نماینده مردم مشگین شهر و اهالی بوده و کمیسیون بصورت جدی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.
وی گفت: خوشبختانه سد احمد بیگلو از پیشرفت خوبی برخوردار است و تنها سد در ایران است که همزمان با اجرای بدنه سد عملیات شبکه پایاب نیز آغاز شده و همزمان به بهره برداری خواهد رسید.
همچنین مدیرکل شیلات استان اردبیل در جریان بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از بزرگترین مزرعه تولید بچه ماهی شمالغرب کشور در مشگین شهر گفت: در حال حاضر از 7.5 میلیون بچه ماهی تولید شده در این استان 6 میلیون قطعه در مزرعه جهان ستود تولید می شود.
میرآرمان واعظی افزود: بچه ماهیان تولید شده در مشگین شهر به اقصی نقاط کشور ارسال می شود که ظرفیت خوبی برای استان اردبیل می باشد.
او گفت: مشگین شهر قطب ماهیان مولد در کشور است و امسال برای بازسازی ذخائر ژنتیکی ماهیان سردابی تعداد زیادی از ماهیان مولد در مشگین شهر پس صید به مرکز کلاردشت در استان مازندران ارسال شده است.
وی افزود: در سال گذشته میزان هشت هزار و 510 تن انواع آبزیان در استان اردبیل تولید شده بود که سه هزار و 28 تن آن مربوط به شهرستان مشگین شهر بوده است.
شهرستان مشگین شهر در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.