حمید لطف اللهیان روز شنبه با بیان اینکه هر اردبیلی روزانه 700 گرم زباله تولید می‌ کند، گفت: روزانه 350 تن و سالانه 130 هزار تن زباله در اردبیل تولید می ‌شود که جمع ‌آوری این حجم از زباله کار سختی است.
وی اظهار کرد: با کاهش تولید زباله هزینه هنگفت امور پسماند می تواند صرف توسعه شهر شود ، کاهش تولید زباله اولین قدم در مدیریت پسماند است و یکی از راهکارهای کاهش پرهیز از خرید اضافی است.
لطف اللهیان افزود: پسماندها بعنوان یک تهدید محیط زیستی است و کاهش آن بعنوان یک راهکار اساسی و مهم که می تواند جنبه پیشگیری از بروز مشکلات باشد نیاز به فرهنگ سازی همگانی و توجه ویژه شهروندان دارد.
وی همچنین سبک زندگی امروزی و استفاده بی رویه از محصولات پلاستیکی را از دیگر دلایل افزایش زباله عنوان کرد و افزود: کیسه‌های پارچه‌ای بعنوان یک جایگزین مناسب و یک راهکار پیشگیرانه و کاهشی می تواند بسیار موثر باشد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری اردبیل ، شهردار اردبیل در ادامه گفت: شهرداری اردبیل در راستای فرهنگ سازی و معرفی کیسه های پارچه ای به عنوان جایگزین اقدام به توزیع رایگان کیسه های پارچه ای دریکی از فروشگاه های سطح شهرکرد که امید است این اقدام باعث شود چنین اقداماتی از سوی شهروندان و فروشگاههای بزرگ بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
شهر اردبیل بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد.
48 ناوگان حمل و نقل مکانیزه زباله و 800 نیروی خدماتی در بخش جمع آوری و تنظیف در مناطق چهارگانه شهرداری اردبیل برای جمع آوری زباله ها فعالیت می کنند که روزانه هزینه ای بالغ بر 120 میلیون ریال صرف جمع آوری ، دفع و امحای روزانه زباله می شود.
خبرنگار: مینامیرقاسمی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
3006/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.