با حضور مسئولان کشوری و استانی، نکوداشت مرحوم امیرحسین فردی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این مراسم با بیان اینکه بهتر است بزرگان و مفاخر ما قبل از فوت تجلیل شوند تا گمنام نمانند، افزود: امیرحسین فردی زندگی توام با رنج را از کودکی آغاز کرد. 
وی با بیان اینکه امیرحسین فردی به ادبیات پایداری پرداخت کرد، افزود: فعالیت های فاخر وی باعث برانگیختن توجه مقام معظم رهبری نیز شد. 
صادقی با بیان اینکه امیرحسین فردی یک هنرمند مومن و سختکوش در عرصه فعالیت‌های ادبی دوران انقلاب بود، تصریح کرد: همچنین فردی بنیان‌گذار هسته‌های جوانان هنرمند انقلابی و در شمار افرادی بود که نهال پر طراوت هنر انقلاب را در برابر دشمنان نگهداری و به شکوفایی و باروری رساندند. 
حسین شایقی رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل نیز با بیان اینکه هویت هر کشوری مدیون نخبگان و مشاهیر آن است، افزود: در همین راستا هویت کشور ما نیز مدیون بزرگانی همچون امیر حسین فردی است. 
وی با بیان اینکه فعالیت های مرحوم امیرحسین فردی از اولین روزهای انقلاب آغاز شد، ادامه داد: همجنین در آبان 58 به حوزه اندیشه و هنر اسلامی پیوست و ادبیات داستانی در حوزه را با همراهی جمعی از نویسندگان و هنرمندان پایه‌گذاری کرد. 
شایقی تصریح کرد: مرحوم فردی پایه‌گذارترین فرد در تشکیل انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و انجمن قلم ایران بود. 
گفتنی است در این مراسم از پرتره مرحوم فردی رونمایی و به خانواده وی اعطا شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.