به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه محقق اردبیلی در این آئین گفت: شادروان استاد فردی نویسنده برجسته و از مفاخر استان اردبیل و کشور بود که لقب امیر داستان انقلاب لقب گرفت.
دکتر گودرز صادقی افزود: استاد فردی به فرموده مقام مقام رهبری یک هنرمند مومن و سختکوش در عرصه فعالیت های ادبی دوران انقلاب و از بنیان گذاران هسته های جوانان هنرمند انقلابی و در شمار برجستگانی بود که نهال پر طراوت هنر انقلاب را در برابر دشمنان نگهداری و به شکوفایی و باروری امروز رساندند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد:استاد فردی در ادبیات داستانی خدمات بزرگی را در کشور انجام دادند که باید خدمات آن به نسل آینده منتقل شود.
حسین شایقی دبیر این همایش با اشاره به اینکه فعالیت های استاد فردی در عرصه های ادبی دوران انقلاب را می توان در سه بخش دسته بندی کرد، گفت: در بخش اول ‌وی بعنوان پایه گذار بخش ادبیات داستانی در حوزه اندیشه و هنر انقلاب اسلامی به شمار می آیند و در بخش دوم وی با تشکیل جلسات داستان نویسی از بنیان گذاران هسته های جوانان هنرمند انقلاب اسلامی بودند که منشا رشد و پرورش نویسندگان بسیاری گردیدند و با راه اندازی جشنواره کتاب سال شهید حبیب غنی پور موجب گسترده شدن فعالیت های ادبی در زمینه هنر و اندیشه انقلاب اسلامی شدند
شایقی بیان کرد:در بخش سوم مرحوم فردی را می توان پایه گذار ترین فرد در تشکیل انجمن نویسندگان کودک و نوجوان وانجمن قلم ایران و شکل گیری جشنواره داستان انقلاب اسلامی برای رونق دادن به فعالیت های ادبیات انقلاب اسلامی دانست.
استاد فردی ‌پنجم مهر ماه سال 1328 در روستای قره تپه شهرستان نیر چشم به جهان گشود و در اردیبهشت ماه 1392 دار بانی را وداع گفت.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.