به گزارش خبرنگار ایرنا، یک دانشجو که در اجتماع دانشگاهیان دانشگاه آزاد علیه سخنان ترامپ در محوطه این دانشگاه اجتماع کرده بود، به خبرنگار ایرنا گفت: سخنان سخیف ترامپ ملت ایران را بیش از پیش یکپارچه کرد.
رستمی افزود: سخنان گستاخانه و بی‌خردانه رئیس ‌جمهوری پریشان ‌خاطر آمریکا بعد از جنگ روانی ، رجز‌خوانی و خط و نشان کشیدن‌ های چند روز گذشته و تروریست خواندن ملت ایران ، آخرین میخی بود که بر تابوت اعتماد به آمریکا و دولتمردان آن کوبیده شد.
یک طلبه حوزه علمیه اردبیل نیز به ایرنا گفت: توهین رئیس جمهوری آمریکا از آن طرف دنیا به نیروهای ما حاکی از آن است که ما پیروز میدانیم و وعده های قرآن در حال عملی شدن است چرا که قرآن به ما وعده داده است که آرمان های قرآنی دنیا را فرا خواهد گرفت.
حجت الاسلام مرادزاده افزود: ما تا آخرین قطرات خون خود، حججی وار از انقلاب اسلامی و نظام دفاع خواهیم کرد.
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز گفت: تلقی استکبار از امضای برجام آغاز راهی بود که انتهای آن به تسلیم همه جانبه ایران اسلامی در مقابل آنها ختم شود.
حجت ‌الاسلام علی‌پور افزود: ایستادگی جمهوری اسلامی بر اصول ، ارزش‌ ها و منافع ملی و موفقیت‌های پی در پی جبهه مقاومت ،افزایش قدرت و توان بازدارندگی نظام با آزمایش موشک‌ ها رویای تسلیم ایران را به کابوسی وحشتناک برای آنها مبدل کرد.
وی با اشاره به حملات دشمنان به سپاه نیز گفت: اعضای سپاه و بسیج ، تک تک انقلابیون دیروز و امروز نهضت عاشورایی امام خمینی در ایران و سراسر منطقه جهان اسلام هستند و برای ادای تکلیف در ضربه زدن به منافع استکبار در جای جای جهان و محور صهیونیست تنها منتظر اشاره‌ای از امام خود هستند.
حجت الاسلام عبدالله حسنی ، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز گفت: بار دیگر رئیس جمهوری آمریکا ادعاهای باطل خویش را علنی کرده و به نظام جمهوری اسلامی توهین کرد.
وی افزود: این فرد در سخنان سخیفش، ارزشی ترین و معنوی ترین نیروی ما یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در رده تکفیری ها و تروریست ها قرار داد که نشان دهنده نفوذ سپاه در قلوب مسلمانان و مردم کشور است.
او با اشاره به اینکه اولیای سپاه، خدا و اولیای دشمنان و رهبرانشان شیطان است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از انقلاب علوی و انقلاب عاشورا است.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیزاضافه کرد: همانطور که انقلاب عاشورا بعد از هزار و 400 سال زنده مانده انقلاب اسلامی هم زنده خواهد ماند.
حجت الاسلام حسنی افزود: ترامپ بداند که بزرگتر از آنها، بهترین های ما را به شهادت رساندند اما نتوانستند کاری از پیش برند و قطعا این ها هم نخواهند توانست.
سرپرست استانداری اردبیل نیز درباره این اظهارات گفت: ادعاهای واهی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در باره ایران بیشتر از قبل دولت این کشور را در نزد ملت های جهان رسواتر می کند.
اقبال عباسی افزود: رئیس جمهوری آمریکا در حالی جمهوری اسلامی ایران را محکوم به حمایت از تروریسم می کند که جای پای دولت آمریکا در اقدامات تروریستی از ده ها سال پیش تاکنون در نقاط مختلف دنیا به چشم می خورد.
وی با بیان اینکه دولت آمریکا به جای تهمت زدن به جمهوری اسلامی ایران باید در خصوص جنایاتی که در طول تاریخ در حق جوامع مختلف روا داشته پاسخگو باشد ،گفت: ملت بزرگ ایران و بسیاری از انسان های آزاده و حق طلب در سراسر دنیا می دانند که دست های برخی دولتمردان آمریکا به خون هزاران انسان بی گناه در یمن ، سوریه ، عراق ، فلسطین اشغالی آلوده است و این ننگ وحشتناک هرگز از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد.
عباسی اضافه کرد: فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان و وفادار ماندن دولت ما به تعهدات خود در برجام مورد تایید محافل ذی صلاح بین المللی است و بنابراین دروغ پراکنی های ترامپ راه به جایی نخواهد برد.
فرماندار نیر هم که با جمعی از پاسداران دیدار می کرد گفت: سپاه برخاسته از دل مردم است و هیچ قدرتی نمی تواند خدشه ای برای جدایی این نیروی خدایی با ملت ایران بیندازد.
مهدی احمدی افزود: موضع ایران در خصوص برجام کاملا واضح است و هیچ بحثی مبنی بر اضافه کردن بندی را نمی پذیرد.
او اظهار کرد: سپاه به فرمان امام راحل برای حمایت از مظلوم تشکیل شد و اکنون شاهد هستیم هرکجا ظلمی دیده می شود سپاه از آنها حمایت می کند.
امام جمعه مشگین شهر هم اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در سایه حضور نیروهای نظامی و انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) جز امن ترین کشورهای دنیاست و دشمن هیچ غلطی نتوانسته انجام دهد.
حجت الاسلام باوقار گفت: برجام دیگر قابل مذاکره نیست و توافق بین المللی است که تنها آمریکا به دنبال خروج از آن است که در صورت خروج خود آمریکا متضرر خواهد شد.
او افزود: جمهوری اسلامی ایران تا زمانی به تعهدات پایبند خواهد بود که تمام اعضای 1+5 پایبند باشند ، پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران مشخص است و آژانس بین المللی هسته‌ای نیز اعلام کرده که ایران به تمام تهدات خود عمل کرده و بر آن پایبند است.
حجت الاسلام باوقار گفت: آمریکا سپاه را در ردیف گروه‌ های تروریستی معرفی می‌کند در حالی که این نهاد مقدس محبوب و مورد اعتماد ملت ایران است لذا در صورتی که ترامپ به سپاه جسارت کند با مواضع انقلابی و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، تشکل های دانشجویی، کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل هم در بیانیه ای سخنان سخیف و توهین آمیز رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران را محکوم کردند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: قریب به 40 سال است که شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران استوار است و در طول این مدت دشمنان جمهوری اسلامی از هیچ گونه دشمنی و توطئه علیه جمهوری اسلامی و نهاد های انقلابی دریغ نکرده اند.
این بیانیه افزوده است: جمهوری اسلامی ایران که با شعار دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان علم آزادی و آزادگی را برافراشته ، سد راه زیاده خواهی ها و استعمار گری های نظام سلطه بوده و همچون خاری در چشم آمریکای جهان خوار گشته است و ما از این دشمنی ها و توطئه ها نه تنها تعجب نمی کنیم بلکه به راهی که از سرگرفته ایم ایمان بیشتری پیدا می کنیم.
به همین مناسبت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه پیام نور نیز در تجمع های جداگانه ای با شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل سخنان ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند.
گزارش : گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.