مدیرکل پست استان اردبیل گفت: روزانه به طور میانگین 500 بسته پستی ارسالی در استان توسط پست توزیع و 150 بسته ارسالی به نقاط مختلف کشور فرستاده می شود.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، علی امدادی به مناسبت روز جهانی پست در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت 400 واحد و نقاط پستی در استان گفت:  320 دفاتر ICT در روستاها، 40 دفترنمایندگی پستی، 26 واحد دفاتر پیشخوان دولت ، 10 اداره پست شهرستان های استان و چهار واحد دفتر پستی دولتی از جمله آنهاست.

مدیرکل پست استان اردبیل با اشاره به اینکه از 17 ماه مهر سال گذشته تا امروز بیش از سه میلیون و 300 هزار مرسوله پستی در اردبیل جابه‌جا شده است، خاطرنشان کرد: در این حوزه از ظرفیت بخش خصوصی بهره‌مند شده و روزانه 10 خط استانی و 2 خط برون‌استانی مرسولات پستی را جابه‌جا می‌کنند.

به گفته وی بوسیله خط هوایی نیز از طریق فرودگاه مرسولات پستی راه دور را جابه‌جا می‌شود که این حوزه بیشتر پست‌های ویژه را شامل می‌شود .
امدادی با اشاره به اجرای طرح سیماک در استان گفت: هدف از اجرای طرح سیماک یکپارچه‌سازی سامانه استعلامات املاک و اراضی است که این کار یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بوده و سبب کاهش زمین‌خواری و تخلفات در این حوزه می‌شود .
امدادی اضافه کرد: دو طرح جدید برای اداره کل پست استان تعریف شده که طرح سیماک و جی.نف این طرح را شامل می‌شود که طرح جی.نف مکمل کد پستی ده رقمی و طرح سیماک نیز به معنی سیستم یکپارچه مدیریت املاک کشور است.

وی با بیان اینکه 28 دستگاه اجرایی در ارتباط با نقل و انتقال املاک در کشور درگیر کار هستند، افزود: در طرح سیماک به هر مکان یک کد یکتا 11 رقمی اختصاص می یابد که مردم می توانند بدون مراجعه حضوری و به صورت الکترونیکی از خدماتی مانند در خواست صدور پروانه ساخت و پرداخت عوارض نوسازی و دیگر خدمات بهره مند شوند .
وی یادآور شد:  تسهیل در دریافت خدمات استعلام ملکی و روان شدن نظارت دستگاههای اجرایی و کاهش مراجعات مردم به سازمان ها، کاهش زمان پاسخگویی به استعلامات شهروندان و روستاییان، کاهش سرگردانی و معطلی ارباب رجوع در فرآیند استعلام و پاسخ آن، تبادل اینترنتی اطلاعات به جای تبادل دستی و از بین بردن مکاتبات فیزیکی به ‌خاطر کاغذی بودن از جمله مزایای اجرای این طرح است .
مدیرکل پست استان اردبیل گفت: از بین بردن امکان جعل اسناد، کاهش زمان و شفافیت‌سازی مکاتبات و از بین بردن گلوگاه‌ های معطلی پرونده ‌ها ، فساد اداری و زمین ‌خواری را از دیگر مزیت های اجرای طرح سیماک است.
امدادی بیان کرد: با استقرار دولت الکترونیک در دولت تدبیر و امید کارها شتاب بیشتری گرفته بطوریکه شرکت ملی پست با ارائه خدمات به مناطق محروم اثربخشی فراوانی دارد و اساس کار سرویس های نوین نوآوری ایجاد تحول و رفع نیاز مشتریان در سراسر کشور است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.