مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اردبیل می‌تواند پرچم‌دار پویش پاکبانان در شمالغرب کشور باشد.   به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محمد درویش در همایش «چرا باید فعال محیط زیست بود؟» با بیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌های یک فعال و کنشگر محیط زیست داشتن روی خوش و لبخند است، گفت: همچنین فعال محیط زیست بر کیفیت و عیار لبخند مردم سرزمینش می‌افزاید. 
وی افزود: در چنین سرزمینی خشونت کاهش یافته و رشد پایدار اقتصادی در آن رخ می‌دهد.  مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: یک فعال محیط زیست باید بتواند با زبانی جذاب، ساده و موثر از آرمان‌های خودش دفاع کند. 
درویش با بیان اینکه دریاچه ارومیه بیستمین در یاچه بزرگ جهان و بزرگترین دریاچه داخل کشور بود، ادامه داد: متاسفانه امروز یک میلیارد متر مکعب آب دارد و سهم بزرگی از این پهنه از دست رفته است. 
مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق اعلام دولت 20 هزار میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه نیاز است. 
وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات اجتماعی در عدم توجه به ملاحظات محیط زیستی در طراحی مبلمان شهری است، افزود: مبلمان شهری وقتی با خودرومحوری بنا شده باشد، ما با غول مهیبی به نام آلودگی صوتی مواجه خواهیم بود. 
درویش با اشاره به پویش سه‌شنبه بدون خودرو، گفت: این پویش به حاکمیت می‌گوید که ما مردم به سطحی از دانایی و معرفت رسیده‌ایم و اجابت مسئولیت‌های اجتماعی در ما به حدی رسیده است که حل مشکلات را از خودمان شروع کنیم. 
مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اردبیل می‌تواند پرچم‌دار پویش پاکبانان در شمالغرب کشور باشد.   وی تصریح کرد: اگر بتوانیم سرمایه اجتماعی را در این حوزه تقویت کنیم و از نیروی جوانان ایرانی به درستی استفاده کنیم، می‌توانیم با این مشکلات مقابله کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.