به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه دوم نماز جمعه اردبیل افزود : حمایت آشکار آمریکا و رژیم اسرائیل از این اقدام نشان می دهد که اهداف نامبارکی در این ماجرا نهفته است.
او با اشاره به اینکه سردمداران رژیم غاصب اسرائیل می گویند که انتخابات حق یک ملت است اظهار کرد: اما در تعیین سرنوشت فلسطین اشغالی نه تنها اسرائیل بلکه تمام مدعیان مردم سالاری و دموکراسی حاضر نیستند مسئله 70 ساله فلسطین را با انتخابات حل کنند.
او گفت: این سخن نتانیاهو که در علت حمایت از رفراندوم جدایی اقلیم کردستان می گوید اگر مسلمانان از حماس دفاع بکنند موساد را در همه جا خواهند دید نشان می دهد که آنان به خاطر تامین کرامت و حقوق کردها به منطقه نیامده اند.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در ادامه خطبه نماز جمعه اردبیل از اجتماع عظیم حسینیان این استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تقدیر کرد و افزود : این اجتماع ، بیعت با اباعبدالله الحسین (ع) و لبیک به آن حضرت و منشور عمل قرار دادن مرام و فکر آن امام همام است.
آیت الله عاملی ادامه داد : چنین اجتماع های عظیم پیروان مکتب عاشورا نشان می دهد ملت ایران در برابر زورگویی ها و زیاده خواهی های دشمن همیشه با شعار حسینی 'هیهات منا الذله' حماسه می آفریند.
وی همچنین از مردم اهل سنت استان اردبیل و نیز غرب استان گیلان به خصوص منطقه عنبران که با لبیک به سنت نبوی عزاداری های بسیار شایسته ترتیب دادند تشکر کرد.
امام جمعه اردبیل همچنین با تشکر از عزاداران جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد : امسال این کشور شاهد یکی از عالی ترین و باشکوه ترین اجتماعات و اظهار ارادت به ساحت قدسی سیدالشهدا (ع) بود.
عاملی ، ادامه داد : این عزیزان ثابت کردند که هویتی به غیر از عاشورا و اندیشه حسینی ندارند و هرچند پرچم عاشورا از معابر و انظار عمومی آن کشور برچیده شود اما از قلوب این ملت شریف جمع نخواهد شد.
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی نیز گفت : امنیت از حساسترین ، پاکترین و حیاتی ترین موضوع ها و بزرگترین نعمت جامعه ما است و نیروی انتظامی افتخار می کند که یکی از بااهمیت ترین نیاز جامعه یعنی امنیت را برعهده دارد.
وی با بیان اینکه ملت ایران نعمت بسیار مهم امنیت را مرهون مجموعه نیروی انتظامی و مرزبانی می باشند افزود : هرچند مسوولیت تامین امنیت بر عهده نیروی انتظامی است اما سایر اداره ها و ارگانها در کنار مردم آگاه نقش مهمی در همکاری با این نیرو در تامین امنیت دارند.
خطیب نماز جمعه اردبیل در قسمت دیگری از خطبه ها از دولت خواست در پرداخت 50 درصد مابقی مطالبه گندمکاران این استان تسریع کند.
او گفت : بسیاری از کشاورزان عزیز به این مبلغ نیاز ضروری دارند و تاخیر پرداخت گاهی این قشر زحمتکش را با مشکل های غیرقابل تحمل مواجه می کند.
/6016/6019
خبرنگار : مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.