به گزارش ایرنا، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل روز پنجشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل افزود: برای اجرا و تکمیل باند دوم جاده اردبیل- فیروزآباد 150 میلیار ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی درباره احداث باند دوم جاده اردبیل- مشگین شهر نیز گفت: این طرح هم به طول 10 کیلومتر جزو برنامه و طرح قابل اجرا در سال جاری است که بیش ازسه کیلومتر آن تکمیل شده و مابقی نیز در دست اجراست.
حیدری بیان کرد: برای عملیات اجرایی این طرح اختصاص 300 میلیار ریال در خواست شده اما رقمی تا کنون جذب نشده است .
مدیرکل راه وشهرسازی استان اردبیل بهسازی راه اصلی جلفا -اصلاندوز و بیله سوار به طول 10 کیلومتر،بهسازی و بازیافت طرح اسالم -خلخال به طول 6کیلومتر، بهسازی راه رضی-امیر کندی به طول 10 کیلومتر ،احداث راه اصلی خلخال - فیروزآباد ، احداث راه کریق -آرموداق به طول چهار کیلومتر،بهسازی راه شال - ماجولان به طول 35 کیلومتر را از جمله طرح های در دست اجرای این اداره کل عنوان کرد .
وی با بیان اینکه در چهار سال دولت تدبیر و امید 21 طرح با زیر بنای 19 هزارو 682 متر با اعتبار 229 میلیارد و 200 میلیون ریال اجرا شده است، اظهار کرد: ساخت بیمارستان 160 تختخوابی شهرستان پارس آباد و بیمارستان 35 تختخوابی شهرستان کوثر از جمله آنهاست.
حیدری با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته بیش از 107 کیلو متر راه اصلی و فرعی در استان اردبیل احداث شده، بیان کرد: در این مدت 557 کیلومتر از راهها آسفالت، 38 کیلو متر بهسازی، 22 کیلومتر آسفالت نوین و 993 هزارو 518 متر مربع لکه گیری و 273دستگاه پل احداث شده و در مجموع برای اجرای آنها سه هزارو 380 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
او از احداث 42 کیلو متر راه روستایی در این مدت در استان خبر داد و اضافه کرد: در طول این مدت همچنین با 630 میلیارد ریال اعتبار 229 کیلو متر راه روستایی بهسازی و 309 کیلومتر آسفالت شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه شاخص آسفالت راههای روستایی بالای 50 خانوار این استان به غیر از شهرستانهای خلخال و گرمی از میانگین شاخص کشوری بالاتر است، گفت: تلاش می کنیم با اختصاص اعتبار مناسب این دو شهرستان را هم به میانگین کشوری برسانیم.
حیدری بیان کرد: در حوزه بازآفرینی شهری اهتمام به نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده در مرکز استان و شهرستانهای آن مورد توجه است و در چهار سال گذشته 14 هزار میلیارد ریال تسهیلات کم ‌بهره در سطح استان اردبیل برای متقاضیان به یکهزار و 500 واحد پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: در حوزه مسکن مهر 41 هزار و 379 واحد مسکن مهر برای شهرهای بالای 25 هزار خانوار در استان اردبیل برنامه‌ریزی شده بود که 25 هزار و 871 واحد آن در دولت یازدهم با اعتبار بیش از 15 هزار میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در چهار سال گذشته 9 هزارو 500 پروانه ساخت به مساحت سه میلیون و 750 هزار متر مربع در استان صادر شده است و از 147 مورد از ساخت و ساز غیر قانونی و بدون پرودانه جلوگیری بعمل آمده است.
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.