به گزارش خبرنگار ایرنا ، آسمان اردبیل که از دوشنبه شب ابری و مه آلود شده بود با افزوده شدن بر ضخامت ابرها از عصر امروز بارانی شده است و بارش این رحمت الهی به شکل مستمر همراه با وزش بادهای بطور نسبی سرد از جانب شمال شرق ادامه دارد.
این باران در مقایسه با بارش اولین سامانه بارشی که در اوایل مهر ماه به استان اردبیل رخنه کرده بود از شدت و تداوم کافی برخوردار است به گونه ای که ساکنان منطقه و به خصوص روستاییان و کشاورزان به خاطر نفوذ آب به زمین های بطور نسبی خشک منطقه به درگاه خداوند رزاق شکرگزار شده اند.
دمای هوای اردبیل در شامگاه سه شنبه پنج درجه بالای صفر است و این درحالیست که براساس پیش بینی هواشناسی با نفوذ هرچه بیشتر ناوه و عمیق تر شدن آن رفته رفته بر میزان برودت هوا افزوده شده و بارش ها در نقاط کوهستانی و بلندی های استان اردبیل به شکل برف بر زمین خواهند نشست.
اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به اخطاریه هواشناسی به ساکنان مناطق جلگه ای و گرمسیر شمال و بعضی از نقاط مرکزی این استان نسبت به احتمال آبگرفتگی های گذرگاهها و وقوع سیلاب بر اثر شدت باران هشدار داده است.
با گذر این ناوه قدرتمند از منطقه از ظهر پنجشنبه بر میزان سرمای هوا به خاطر صاف شدن آسمان در مناطق کوهستانی استان اردبیل افزوده شده و دمای هوا در ایستگاههای واقع در این نقاط به زیر صفر خواهد رفت.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی خود از شرایط هوایی بسیار متغیر برخوردار است و امکان ریزش برف و سرمایش زودرس پاییزی در بعضی از سالها در منطقه وجود دارد.
6019/6016
خبرنگار : مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.