به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز سه شنبه در بازدید از این جاده افزود: با پایان یافتن عملیات اجرایی بهسازی ، مرمت و آسفالت 6 کیلومتر از مسیر جاده زیبای خلخال به اسالم در حد فاصل ابتدای گردنه الماس تا آخر حوزه استحفاظی این شهرستان در گردنه کرمان هم اکنون این جاده برای تردد آسان خودروهای عبوری آماده شده است.
وی گفت: انتظار می رود مسوولان استان گیلان نیز نسبت به مرمت و آسفالت باقیمانده راه در حوزه استحفاظی این استان اقدام کنند.
بابایی اظهار کرد: عملیات اجرایی تعریض جاده و تبدیل 18 کیلومتر از مسیر فرعی جاده خلخال به اسالم در داخل حوزه استحفاظی شهرستان خلخال هم اکنون در حال اجرا بوده و در صورت مساعد بودن شرایط جوی عملیات اجرایی آسفالت مسیر تعریض و زیرسازی شده و این مسیر زیر ترافیک خودروها قرار خواهد گرفت.
وی گفت: در سال گذشته پنج کیلومتر از این مسیر آسفالت شده و هم اکنون نیز پنج کیلومتر از مسیر در حال تعریض در حال آسفالت ریزی و زیرسازی شده ولی در صورت آغاز زود هنگام سرما و تغییر ناگهانی دمای هوا عملیات اجرایی ادامه آسفالت راه تعطیل خواهد شد.
فرماندار خلخال تشریح کرد: برای تسریع و سهولت در عملیات اجرایی پروژه تبدیل این راه فرعی به اصلی این راه از سه راهی خلخال به شاهرود در حوالی روستای مجره از توابع بخش مرکزی خلخال تا ابتدای گردنه الماس این شهرستان به رروی خودروها مسدود و تردد از مسیر جایگزین خلخال به پونل انجام می شود.
راه زیبا و توریستی خلخال به اسالم به طول 70 کیلومتر به عنوان قدیمی ترین مسیر دسترسی اهالی این شهرستان به استان گیلان است که 24 کیلومتر این جاده در داخل حوزه استحفاظی شهرستان خلخال قرار دارد.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.