به گزارش خبرنگار ایرنا ،آرام حلیم روز دوشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیله سوار افزود: در شش ماهه امسال در حوزه مبارزه با مواد مخدر تعداد 64 نفر دستگیر و 4 خودرو توقیف و تعداد 9 خرده فروش نیز شناسایی و دستگیر و حدود 2کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز کشف شده است.
وی بیان کرد: اجتماعی و همگانی کردن موضوع مبارزه و پیشگیری از اعتیاد بهترین راهکار برای جلوگیری از افزایش آمار معتادان است ،چرا که فعالیت های درمانی 15 برابر بیش از بخش پیشگیری نیازمند صرف هزینه است.
وی بیان کرد:آموزش پیشگیری از اعتیاد همزمان با آغاز فصل بازگشایی مدارس بسیار لازم و ضروری است و انزجار عمومی باید از مدارس آغاز شود.
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت:آموزش وپرورش و دانشگاهها بایستی نظارت جدی و لازم بر مجموعه مدارس و خوابگاههای دانش آموزی و دانشجویی داشته باشند و آموزش های لازم را در حوزه آگاهی و پیشگیری از مواد مخدر در طول سال تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان ارایه کنند.
حلیم افزود: آموزش و پرورش با داشتن ابزارهای لازم به عنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی بیشترین تاثیر تربیتی را بر روی تمامی افراد جامعه دارد به شرط آنکه با استفاده از نیروی انسانی متخصص و متعهد به موقع و بجا بتواند نقش محوری آموزش ؛ آگاه سازی و در کنار آن پیشگیری از عواقب سوء مصرف مواد مخدر را به عهده گیرد.
وی همچنین به برگزاری همایش پیشگیری اولیه از اعتیاد در شهرستان اشاره کرد و گفت: با حضور 250نفر از شرکت کنندگان همایش پیشگیری اولیه در شهرستان برگزار و الگوها و اولویتهای پیشگیری از اعتیاد در حوزه های اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی مورد بررسی و آموزش قرار گرفت.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/3006
3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.