مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل به ضرورت اجرای مصوبات کارگروه گردشگری تاکید کرد و گفت: متأسفانه 80 درصد مصوبات کارگروه گردشگری استان اجرا نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، کریم حاجی‌زاده در جلسه کارگروه گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: گردشگری از محورهای توسعه استان است و به دلیل اینکه فرابخشی است اجرای برنامه‌های آن نیازمند مشارکت دستگاه‌های متولی عضو کارگروه است.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به ضرورت اجرای مصوبات کارگروه گردشگری تاکید کرد و گفت: متأسفانه 80 درصد مصوبات کارگروه گردشگری استان اجرا نمی‌شود.

کریم حاجی‌زاده تصریح کرد: گردشگری از محورهای توسعه استان قلمداد شده و به دلیل اینکه فرابخشی است اجرای برنامه‌های آن نیازمند مشارکت دستگاه‌های متولی عضو کارگروه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان درباره ضرورت مطالعه گردشگری پایدار اردبیل ادامه داد: مطالعه اهمیت ویژه داشته و عنصر برنامه‌ریزی است که سال‌ها است به ضرورت آن تأکید داریم.

حاجی‌زاده با بیان اینکه شرح خدمات گردشگری استان احصا شده اما محدودیت اعتباری دارد، متذکر شد: سال 82 طرح جامع گردشگری استان توسط دانشگاه تهران مطالعه شده که البته در مرحله شناخت بوده و راهبرد ندارد.
وی یادآور شد: در سفر رئیس‌جمهور به اردبیل به قابلیت‌های تاریخی و طبیعی اردبیل اشاره و به ضرورت مطالعه آن با کمک مشاور خارجی تأکید شده است و این مطالعات مورد تأکید است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بررسی‌ها نشان می‌دهد، مسافران خارجی علاقه‌مند به بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و گردشگری عشایر هستند و برای جذب گردشگر خارجی می‌بایست به این دو حوزه توجه شود.

حاجی‌زاده به ضرورت تأمین اعتبار مطالعه کوه سبلان برای تکمیل پرونده ثبت جهانی تأکید و اضافه کرد: سبلان اولین اثر کره زمین با ظرفیت ترکیبی طبیعی، تاریخی و فرهنگی است.

وی ثبت جهانی این اثر طبیعی را مأموریت اصلی جهت پایداری گردشگری استان دانست و بیان داشت: انتظار می‌رود اعتبار 700 میلیون تومانی استانی جهت مطالعه تأمین شود.

نیازمند حضور در نمایشگاه های خارجی هستیم

همچنین معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به ضرورت حضور اردبیل در نمایشگاه های خارجی گردشگری تاکید کرد.

قادر تقی‌زاده تاکید کرد: حضور در سه نمایشگاه استانبول، باکو و آلمان مورد تاکید است که انتظار می رود تامین اعتبار شود.

وی همچنین به ضرورت نصب تابلوهای گردشگری در محورهای مواصلاتی استان تاکید و خواستار موافقت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با درخواست های مطرح شده، شد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: به ویژه نصب تابلو در محورهای اردبیل- آستارا و اردبیل- تبریز مورد تاکید است.

تقی زاده به‌ضرورت نصب نقشه‌های گردشگری نیز اشاره و تصریح کرد: 21 نقشه گردشگری در استان تدوین شده که انتظار می رود در فرودگاه اردبیل، پایانه مرزی بیله‌سوار، شورابیل و پارک ساحلی نقشه‌های گردشگری نصب شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.