به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در آیین رونمایی گفت: این آرم با شعار سلامت، کیفیت و امنیت رونمایی می شود و همه رانندگان سرویس های مدارس موظف به نصب این آرم بر روی خودروهای خود هستند.
احمد ناصری افزود: حساسیت به رفت و آمد دانش آموزان بسیار بالا بوده و همه اعم از مسوولان ، رانندگان و والدین باید نسبت به این موضوع دقت بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص انتخاب رانندگان سرویس های مدارس بیان کرد: آموزش و پرورش با حساسیت ویژه ای پیمانکاران و رانندگان مورد نیاز برای سرویس های مدارس را انتخاب کرده و مدارس می توانند از آنها استفاده کنند.
ناصری از وجود سه هزار و 395 مدرسه در استان خبر داد و افزود: 19 هزار فعال فرهنگی در این مدارس فعالیت دارند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: تعداد دانش آموزان حاضر در مدارس استان نیز حدود 230 هزار نفر می باشد که مدیریت خیل عظیم مراجعات به مدارس در سال تحصیلی کاری دشوار و نیازمند دقت و مدیریت است.
وی با بیان اینکه دانش آموزان از زمان خروج از منزل و تا برگشت به منزل دانش آموز محسوب می شوند ، مراقبت از دانش آموزان در این فاصله زمانی را کاری مهم دانست و بر توجه همه متولیان امر به این موضوع تاکید کرد.
ناصری افزود: 2 هزار و 500 خودرو با 23 درصد افزایش نسبت به سال تحصیلی گذشته در امر نقل و انتقال دانش آموزان با اموزش و پرورش همکاری خواهند داشت که مجاز بودن این سرویس ها امری ضروری و مورد توجه است.
وی گفت: این تعداد خودرو 20 هزار نفر دانش آموز را جابجا خواهند کرد و تلاش می شود تمام والدین به سمت استفاده از این سرویس های مجاز هدایت شوند.
وی از تدوین برنامه های نظارتی برای رانندگان خبر داد و گفت: تلاش می شود فضای داخل سرویس های مدارس نیز به مجموعه فرهنگی تبدیل شده و آموزش های فرهنگی و تربیتی با همکاری رانندگان به دانش آموزان ارائه شود.
وی گفت:استفاده از سرویس های مدارس به دلیل توجه به امنیت و اعتماد آفرینی بین والدین نسبت به سال گذشته 31 درصد افزایش یافته است.
خبرنگار: مینا میرقاسمی**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.