سردار فرهنگ مستعد گفت: در گرامیداشت هفته دفاع مقدس که امسال با شعار « من انقلابی‌ام» برگزار می‌شود بیش از 594 برنامه تدارک دیده شده است تا آحاد مردم از این برنامه‌ها استفاده کنند
.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، سردار فرهنگ مستعد در نشست مطبوعاتی در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: در آستانه هفته دفاع مقدس در کنار فضاسازی‌های انجام شده برگزاری همایش شعرا و مداحان را در آستانه ماه محرم و نمایش اقتدار نیروهای مسلح را در قالب رژه نیروهای مسلح و یگان‌های نمونه شاهد خواهیم بود.
وی با یادآوری اینکه روز 31 شهریور در مرکز استان رژه نیروهای مسلح در میدان مصلی برگزار خواهد شد، گفت: امسال نمایشگاه رزمی و فرهنگی دفاع مقدس با محوریت عملیات رمضان از عصر جمعه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس در شورابیل برگزار خواهد شد که در این نمایشگاه سعی کردیم بازخوانی و بازسازی عملیات رمضان را که در سال 61 در جنوب کشور در منطقه زید برگزار شد شاهد باشیم.
جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه در طول یک هفته برگزاری این نمایشگاه هموطنان از ساعت 9 صبح تا ساعت 9 شب می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند، بیان کرد: امسال در کنار نمایش رزمی توسط نیروهای مسلح نمایش میدانی و تصویری نیز به همت هنرمندان بسیجی استان اردبیل انجام خواهد شد و در کنار آن  غرفه‌های فرهنگی و ایستگاه صلوات نیز در این مکان تعبیه شده است.

مستعد با یادآوری اینکه در تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم در حسینه ثارالله سپاه استان ویژه برنامه‌های ماه محرم برگزار می‌شود، گفت: 13 شب این برنامه‌ها از ساعت 9:30 دقیقه شب با سخنرانی و زیارت  عاشورا و همچنین عزاداری حسینی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال سی و هفتمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با شعار من انقلابی‌ام برگزار می‌شود، گفت: انقلابی بودن نباید در گذر زمان به فراموشی سپرده شود که لازمه آن تقویت فرهنگ پایداری و همچنین انضباط و انسجام حقیقی است.
جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل یادآور شد: در انقلابی بودن بی‌نظمی، زیاده‌روی، هرج و مرج معنی ندارد و با نظام و اخلاص و انضباط می‌توانیم فرهنگ انقلابیگری را به دنیا ترویج داده و در این ساحه از اصول و آرمان‌های خود هرگز تنازل نکنیم.

مستعد به گرامیداشت برنامه‌های هفته دفاع مقدس در قالب 594  برنامه ریز و درشت اشاره کرد و گفت: اولین روز این هفته 31 شهریور به نام معنویت، اقتدار نیروهای مسلح و وحدت ملی و سلامت نامگذاری شده است که در این روز رژه نیروهای مسلح، حضور در نماز جمعه و همچنین همایش پیاده روی با خانواده برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: شنبه اول مهر ماه به عنوان دومین روز هفته دفاع مقدس با نام علم و فناوری، جوانان و سربازان نامگذاری شده که در این روز علاوه بر به صدا در آمدن زنگ مهر و مقاومت و صبحگاه مشترک نیروهای مسلح برنامه نهضت دخترانه ما زنده‌ایم در استان برگزار خواهد شد.
جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل عنوان کرد: یکشنبه دوم مهر ماه در سومین روز هفته دفاع مقدس که به نام ولایتمداری، همبستگی ملی و دفاع همه جانبه نامگذاری شده همایش و نشست‌های مختلف با محوریت تبیین جایگاه ولایت و پدافند غیرعامل برگزار خواهد شد.

مستعد تصریح کرد: دوشنبه سوم مهر به نام اقتصاد مقاومتی، خودباوری، پشتیبانی مردمی و اصناف نامگذاری شده که در این روز نیز به خاطر حضور اقشار مختلف مردم در صحنه‌های دفاع مقدس و نقش پشتیبانی آنها در این مدیریت جهادی از این اقشار تجلیل شده و طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: سه‌شنبه چهار مهر به نام بصیرت‌افزایی، ‌دشمن‌شناسی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی نامگذاری شده که در این روز نیز نشست روشنگری، یادواره‌های شهدا و برنامه‌های متنوع دیگر برگزار خواهد شد.
جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به نامگذاری چهارشنبه 5 مهر به نام رزمندگان، پیشکسوتان، زنان به عنوان اسوه‌های صبر و استقامت اشاره کرد و گفت: در این روز که همزمان با عملیات ثامن ائمه و شکست حصر آبادان است تجمع دانش‌آموزی در قالب عهد و پیمان با حضرت قاسم (ع) در حسینیه ثارالله برگزار خواهد شد.
مستعد گفت: پنج‌شنبه 6 مهر به نام شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران نامگذاری شده است که در این روز ادای احترام به مقام شامخ شهدا، یادواره‌های شهدا برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آخرین روز هفته دفاع مقدس به نام فرماندهان، عزتمداران و حماسه آفرینان نامگذاری شده در این روز دستجات عزاداری سپاه و بسیج در کنار عزاداری محلات مختلف در ایام دهه محرم عزاداری باشکوهی را برگزار خواهند کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.