حبیب شهبازی شیران روز دوشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه تخصصی کتاب در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: از مهرماه سال جاری امکان دسترسی به جدیدترین مقالات ISI از بیش از 200 پایگاه معتبر علمی به صورت کاملا آنلاین، دسترسی به مقالات خارج از 200 پایگاه علمی به صورت آفلاین، امکان دانلود خودکار مقالات به صورت شبانه روزی و 24 ساعته، راه اندازی نرم افزار همانند جوی بین المللی برای ارزیابی و تشخیص سرقت علمی، دسترسی مستقیم به پایگاه های علوم اطلاعاتی کشاورزی، ریاضیات و آمار نیز مهیا خواهد شد.
او با بیان اینکه در این نمایشگاه 6 هزار عنوان کتاب در زیرشاخه های فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و علوم طبیعی، علوم ریاضی و علوم انسانی عرضه شده ادامه داد: از این 6 هزار عنوان کتاب ، پنج هزار و 200 عنوان کتاب لاتین، 200 عنوان کتاب عربی و 600 عنوان کتاب فارسی هستند.
وی با بیان اینکه ناشران مطرحی همچون دیباگران، آتی نگر، آوند دانش (ناشر برتر کشور در سال 1394) و جان وایلی (جزو برترین ناشران دنیا) در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: کتب ارائه شده در این نمایشگاه دارای 20 تا 60 درصد تخفیف هستند.
وی همچنین از همکاری کتابخانه مرکزی با مرکز پژوهش های فرهنگی آذربایجان برای برگزاری برنامه های مشترک در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی ، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم دراین آئین اظهارامیدواری کرد: ساختمان کتابخانه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی با امکانات جدید و مدرن با یکصد میلیارد ریال اعتبار تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.
دکتر گودرز صادقی با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه در مسابقات، جشنواره ها و المپیادهای علمی، فرهنگی و ورزشی مختلف حائز مقام های برتر شده اند، افزود: برای قدردانی از تلاش های این دانشجویان، بن کتاب برای خرید از این نمایشگاه اختصاص خواهد یافت.
وی به حمایت از بخش خصوصی به ویژه ناشران کتاب تاکید و اظهارامیدواری کرد: در برگزاری نمایشگاه های آینده عرضه کتاب در حوزه پزشکی نیز مدنظر قرار بگیرد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.