سردار فرهنگ مستعد گفت: ملت ایران با تکیه بر فرهنگ حسینی و ولایتمداری در دوران دفاع مقدس به باارزش‌ترین پیروزی و کامیابی دست پیدا کرد.


به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، سردار فرهنگ مستعد حصاری در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: حماسه‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس در برابر تجاوز استکبار جهانی با قوت و قدرت ایمانی ایستادند و کاری کردند که  دشمن از کرده خود در نیم قرن اخیر پیشمان باشد
وی با بیان اینکه ملت ایران در سایه خون شهدا و فرهنگ ولایتمداری و حسینیت با افتخار، عزت  و امنیت و آرامش در تمام صحنه‌ها حاضر شده است، گفت: امسال ایام گرامیداشت دفاع مقدس با دهه محرم تقارن پیدا کرده است که این تقارن نیک را باید فرصتی ارزشمند برای تبیین نهضت حسینی و همخوانی آن با فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بدانیم.
جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: اگر ما در جنگ تحمیلی برابر دشمنان با تاسی با شعار هیهات مناالذله امام حسین (ع) ایستادیم این شعار برگرفته از فرهنگ حسنیت است که سبب شد فرزندان این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس به عزت و افتخار بالنده دست پیدا کنند.

مستعد با بیان اینکه با تاسی به مکتب امام حسین و شرف و عزت تمام شعار هیات من الذله را بعد از 1400 سال ملت ایران در سایه ولایتمداری به اثبات رساند، گفت: ما با  تکیه بر فرهنگ حسینی و ولایتمداری توانستیم در هشت سال جنگ به تمام استکبار جهانی غلبه پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه دشمن در جنگ هشت ساله به دنبال گرفتن خاک و یا قطعه‌ای از این کشور نبود، گفت: آنها قصد داشتند تا انقلاب اسلامی و نظام الهی ما را ساقط کنند اما در برابر قدرت ایمانی این ملت به زانو درآمده و شکست خفت‌باری را تجربه کردند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اصلی‌ترین افتخارآفرینان دفاع مقدس را آحاد مردم توصیف کرد و ادامه داد: نه تنها نیروهای مسلح به تنهایی در این عرصه پیروز نشدند بلکه این این آحاد مردم بود که با علاقه و رغبت در میدان جنگ و جهاد فی سبیل الله حاضر شدند و به دنیا ثابت کردند که فرهنگ مقاومت و پایداری همچنان زنده و بالنده است.

مستعد به توطئه‌های متعدد استکبار جهانی در این چهار دهه اخیر اشاره کرد و گفت: ما به رغم همه این کارشکنی‌های دشمنان امروز فرهنگ بیداری اسلامی و شعار هیهات من‌الذله حسینی را به دنیا صادر کردیم و به آنها فهماندیم که در برابر زور و سلطه نباید تسلیم شد.

وی با یادآوری اینکه ملت ایران به رغم همه تحریم‌ها در تمامی زمینه‌ها علمی، فناوری‌های نوین، دانش روز جهانی و دستیابی به تکنولوژی‌های مدرن و توان نیروهای نظامی و انتظامی و دفاعی به قدرت بی‌نظیری دست پیدا کرده است، گفت: ملت ایران به برکت وجود جوانان انقلابی خود امروز از لحاظ دفاعی به قدرت بازدارنگی بی‌نظیر دست پیدا کرده است.
جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ضرورت تحقق ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی را یادآور شد و گفت: باید باتبعیت از منویات مقام معظم رهبری در این عرصه نیز بتوانیم همچون پیشرفت‌های علمی و نظامی به قدرت بازدارنگی بی‌نظیر دست پیدا کنیم.

مستعد از بسیج به عنوان بزرگترین  قدرت بازدارندگی یاد کرد و گفت: دشمنان ما هرگز روی توان رزمی این نیروی ارزشی محاسبه نکردند.
وی با یادآوری اینکه اخلاص و معنویت و روحیه استکبارستیزی این ملت همچنان در سایه ولایت‌مداری و اتکا به فرهنگ حسینی می‌تواند نجات‌بخش باشد، گفت: امروز وظیفه ما است تا در جهاد کبیر نیز به دشمنان نه بگوییم.
جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه دشمن با چهره دوست و تبسم مصنوعی وارد میدان شده و نباید فریب این تبسم‌های توخالی را بخوریم، تصریح کرد: اگر بصیرتمان را از دست بدهیم دشمن بر ما  غلبه خواهد کرد.
وی با انتقاد از برخی افراد که القا می‌کنند باید با دشمنان مماشات کنیم، افزود: امروز اگر یک عقب پا پس بکشیم قطعا باید بدانیم که دشمن دو قدم جلو می‌آید و در این عرصه عقب‌نشینی هیچ معنا و مفهومی نخواهد داشت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.