به گزارش ایرنا ، حجت الااسلام امیر رشتبری در خطبه های امروز نماز جمعه خلخال افزود: دولت آمریکا در تلاش است تا با اعمال تحریم های جدید و تحت فشار گذاشتن هم پیمانانش برای افزایش فشار اقتصادی بر ایران به اهداف خود در قطع عایدات ایران از برجام دست یابد و دولتمردان کشور باید مراقب اوضاع بوده و ضمن حفظ مصلحت و عزت نظام اسلامی با حکمت در مقابل توطئه های اخیر آمریکا عمل کنند.
وی در بخش دیگری ازسخنان خود با گرامیداشت سالروز خانواده و تکریم بازنشستگان از خانواده به عنوان یکی از ارکان مهم جامعه یاد کرد که در دین اسلام به این رکن بسیار توجه شده است.
خطیب جمعه خلخال با بیان اینکه بسیاری از مشکلات امروزی و گسترش آسیب های اجتماعی در جهان ناشی از بی توجهی به بنیان خانواده است اظهار کرد: در حالی که دین اسلام به تشکیل خانواده و تحکیم بنیان آن تاکید دارد غربی ها اخیرا به این نتیجه رسیده اند که ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی در کشورهای غربی از جمله افزایش جرم ، جنایت ، بی بند و باری ، خشونت ، فساد و فحشا ناشی از کم رنگ شدن نقش خانواده در روابط اجتماعی این گونه جوامع غربی است.
وی با تاکید بر ساده گرفتن ازدواج جوانان از سوی مردم گفت: دین اسلام از ادیان موفق در بحث توجه به تشکیل خانواده و ازدواج و تحکیم بنیان خانواده است که انتظار می رود همه مردم با حذف تشریفات اضافی و سبک کردن هزینه مراسم عروسی زمینه ازدواج جوانان را فراهم و در تشکیل خانواده های جدید جوانان را یاری کنند.
وی با تاکید بر احترام به بازنشستگان جامعه در هر وقت و هر زمان افزود: بازنشستگان سرمایه های معنوی جامعه هستند که باید به خوبی از آنها مراقبت کرد و در همه حال شان و منزلت و احترام بازنشستگان و این قشر فرهیخته جامعه باید حفظ شود.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.