به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی واحد روز پنجشنبه در دیدار رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با فرماندهان نظامی استان اردبیل افزود: 70 شهید گمنام در نقاط مختلف استان اردبیل خاکسپاری شده که باعث ایجاد روحیه معنوی در جامعه شده است.
وی اظهار کرد: همچنین مرکز فرهنگی هنری دفاع مقدس استان در منطقه گردشگری شورابیل در زمینی به مساحت 4.5 هکتار با زیربنای شش هزارو 250 متر مربع با اعتباری بیش از 30 میلیارد ریال در حال احداث است.
وی بیان کرد: مرکز اسناد دفاع مقدس استان اردبیل هم در زمینی به مساحت 400 متر با زیربنای یکهزار و 100 متر در سه طبقه در حال احداث است که امیدواریم تا آخرآبانماه امسال به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به اینکه استان اردبیل جزو استان های پیشرو در تدوین دانشنامه دفاع مقدس است، اضافه کرد: دایره المعارف دفاع مقدس استان هم در حال چاپ و انتشار می باشد.
واحد با اشاره به اینکه در حال آماده کردن تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان هستیم، گفت: در حال مصاحبه و ضبط و ثبت خاطرات رزمندگان استان به صورت شفاهی می باشیم که در آن به نقش انقلابیون استان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس پرداخته می شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل افزود: تدوین نقش استان اردبیل در دفاع مقدس یکی دیگر از طرح های فرهنگی در دست اجرا است که نقش هر شهرستان استان به صورت جداگانه توسط پژوهشگران برجسته این حوزه تدوین خواهد شد.
وی اظهار کرد: تاکنون 30 قلم ادوات و تجهیزات جنگی برای نمایش در مرکز فرهنگی هنری دفاع مقدس به استان آورده شده است.
وی بیان کرد: استان اردبیل سه هزار و 400 شهید، 9 هزار جانباز، 709 آزاده و هشت شهید مدافع حرم در راه اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.