به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمد شرفی روز سه شنبه در همایش رئیسان کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی استان اردبیل افزود: همچنین در پنج ماه امسال وقوع سرقت سه درصد، سرقت مسلحانه و جرائم خشن هم از نظر کمی نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: در این مدت آمار سرقت دسته جمعی و نزاع دسته جمعی و فردی در کشور افزایش پیدا کرده است که نوع برخورد دستگاه قضایی و انتظامی در این امر تاثیر دارد و باید برای جلوگیری از افزایش جرائم در جامعه کار فرهنگی انجام شود.
وی بیان کرد: آمار جرائم راهنمایی و رانندگی در کشور نسبت به سایر جرائم بیشتر است و گاهی تصادفات منجر به ایجاد درگیری و نزاع و جرح نیز می شود.
وی میزان وقوع جرائم، آسیب های اجتماعی، آشفتگی اجتماعی، توانمندی پلیس و میزان تعامل و همکاری بین دستگاه ها را شاخص های مهم امنیت عینی در جامعه برشمرد و اضافه کرد: وجود پلیس مقتدر، تعامل و همکاری خوب دستگاه ها و و ویژگی های خاص مردم خوب کشورمان باعث شده است کشور ما از لحاظ کنترل و جلوگیری از وقوع جرم در کشور نسبت به سایر کشورهای منطقه در وضعیت مناسبی قرار بگیرد.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه تنها پیشگیری به روش سخت از جرم پاسخگو نیست بلکه آنچه اهمیت زیادی دارد پیشگیری مشارکتی است، اظهار کرد: در این راستا 700 موسسه خصوصی و مردم نهاد کمک حال پلیس در کشور است و یکصد هزار نفر نگهبان مردمی بخشی از وظایف محول به پلیس را انجام می دهد.
وی اضافه کرد: پلیس افتخاری هم در کنار پلیس و کمک کننده پلیس است به طوری که بخش مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی به اینها محول شده و 80 درصد پرونده های ارجاعی به آنها منجر به سازش شده است.
سردار شرفی با اشاره به دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با مقام معظم رهبری گفت: با تاکید فرمانده کل قوا در آن دیدار امسال توجه ویژه به کلانتری ها در اولویت نیروی انتظامی قرار گرفته است.
وی افزود: براین اساس شورایعالی تحول پاسگاه ها تشکیل شده است و هشت کمیته زیر نظر این شورا در ابعاد مختلف برای ارتقای سطح خدمات کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی برنامه ریزی می کنند.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: یکی دیگر از اولویت های نظام تقویت و حراست از مرزهاست به طوری که امسال از نظر کمی و کیفی، زیرساخت ها، تجهیزات و تسلیحات مرزبانی ها ارتقای چشمگیری خواهد یافت.

*** استان اردبیل جزو سه استان پاک کشور است***
رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: در بررسی شاخص های عملکرد نیروی انتظامی در تامین امنیت استان اردبیل جزو سه استان برتر کشور است به طوری که در پنج ماهه امسال نسبت به پارسال در این استان جرائمی مانند سرقت، جرائم خشن، شرارت و سرقت به عنف کاهش مطلوبی داشته است.
سردار شرفی افزود: در مجموع تشکیل پرونده جرائم در استان اردبیل در پنج ماهه امسال نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف نیروی انتظامی جلب رضایت مردم است، اظهار کرد: برای بیان انتقادات، پیشنهادات و مشکلات مردم تلفن 197 پلیس در نظر گرفته شده است که در در پنج ماهه امسال جرائم کارکنان نیروی انتظامی استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 80 درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه این موفقیت ها در سایه زحمات فرماندهان انتظامی استان حاصل شده است، اضافه کرد: البته همکاران ما در استان اردبیل هم به خود مراقبتی خوبی دست یافته اند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.