رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل گفت: تاکنون 15 واحد فناور در مراکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل فعال شدند. 
مهران اوچی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه اردبیل اظهار کرد: ما امسال روی 130 گونه گیاهان دارویی کار کردیم به طوری که با هشت الگوی کشت سعی مان بر این است تا زمینه فرآوری و استحصال آنها را فراهم کنیم. 
وی با بیان اینکه بیش از هزار و 500 گونه گیاهان دارویی در استان اردبیل شناسایی شده است؛ گفت: این شناسایی به صورت رسمی و استاندارد انجام نشده و باید نسبت به سازگاری و اهلی‌سازی این گیاهان شناسایی شده در استان متناسب با شرایط آب و هوایی اقدام کرد. 
رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل به ویژگی‌های کشت گیاهان دارویی برای تغییر سیمای کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: این کشت با رویکرد اصلاح الگوی این تغییر کشت با هدف متمایز کردن سیمای کشت استان اردبیل انجام شده تا به سمت کشت گیاهان دارویی که کم آب و مقاوم در برابر خشکسالی به نظر می‌رسد حرکت کرده و بتوانیم به تولید انبوه گیاهان دارویی و فرآوی آنها اقدام کنیم. 
اوچی بیان کرد: در سال جاری و برای سال آینده جهاد دانشگاهی تلاش می‌کند تا 100 هکتار از اراضی استان را زیر کشت گیاهان دارویی ببرد بطوریکه جهاد دانشگاهی عملیات نظارت و مشاوره را در این حوزه انجام داده و کشت توسط بخش غیردولتی انجام می‌شود. 
وی به فعالیت 15 واحد فناور در مرکز رشد جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: تاکنون یک مورد از این واحدهای فناور دانش‌بنیان شده و دو مورد نیز مراحل دانش بنیان شدن را سپری می‌کند تا به صورت تخصصی بتوانیم در حوزه گیاهان دارویی فعالیتی فراگیر داشته باشیم. 
رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل گفت: ما اولین محصولمان را با عنوان دام‌پرلی یا همان قطره ضد سنوزیت  انحصارا و به صورت تخصصی به نام مرکز رشد جهاد دانشگاهی تولید و روانه بازار کردیم و سعی‌مان بر این است تا برای سایر محصولات تولید شده نیز برند خاص گرفته و اقدام به عرضه و بازاریابی آنها کنیم. 
اوچی عنوان کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان استان به ویژه استاندار اردبیل که نظر مثبت و مساعد به این حوزه دارند بتوانیم در شناسایی، کشت و توسعه گیاهان دارویی اقدامات مناسب و مطلوبی را انجام دهیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.