به گزارش ایرنا، رباب عزیزخانی روز دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند همکاری تمام دستگاهها است افزود: نصب المان هایی با مفهوم کتاب و کتابخوانی در میادین شهری می تواند توجه مردم را به فواید مطالعه جلب کند.
او با اشاره به نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس و دانشگاهها گفت: لازمه عجین شدن افراد با فرهنگ کتابخوانی، عادت به مطالعه از دوران کودکی است لذا انتظار از دبیران مدارس این است که با برنامه های خلاقانه، دانش آموزان را به سمت کتاب و کتابخوانی تشویق کنند.
وی یکی از عوامل کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی و توسعه فرهنگ شهرنشینی را تشویق مردم به کتابخوانی دانست و تشریح کرد: کتاب می تواند در انتقال فرهنگ و ارزش های شهرنشینی و زندگی سالم نقش بسزایی ایفا کند.
معاون فرماندار شهرستان پارس آباد نیز در این نشست با دعوت اعضای جدید شوراهای اسلامی این شهرستان به حمایت بیشتر از برنامه های کتابخانه ای، نیم درصد را عمده ترین منبع درآمدی کتابخانه های عمومی برای پرداخت هزینه های جاری دانست و گفت: برگزاری بیشتر و بهتر برنامه های فرهنگی و کتابخانه ای در کتابخانه ها منوط به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی است.
عدالت حاجی پور همچنین با اشاره به اینکه همکاری بیشتر مدارس و دانشگاهها در برنامه های کتابخانه ای در غنای علمی و معرفتی دانش آموزان و دانشجویان موثر است تشریح کرد: نشست های کتابخوان مدرسه ای می تواند در اجرایی کردن طرح زنگ مطالعه مفید واقع شود.
او با بیان اینکه در سال جاری پنج میلیارد ریال برای تکمیل کتابخانه مرکزی پارس آباد مصوب شده اضافه کرد: تکمیل و تجهیز این پروژه مهم فرهنگی مشارکت خیرین دلسوز پارس آبادی را می طلبد.
حجت الاسلام پورمحمد رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد هم برگزاری نشست های کتابخوان ویژه به مناسبت های تقویمی را یکی از برنامه های این اداره اعلام کرد.
او افزود: با شروع سال تحصیلی کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد به صورت هفتگی با حضور در مدارس و کلاس های درس دانش آموزان دانش آموزان را هرچه بیشتر با خدمات کتابخانه ای و فواید کتابخوانی آشنا می کنند.
وی همچنین از برگزاری تورهای کتابخانه گردی در هفته اول مهرماه برای دانش آموزان خبر داد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.