محمد فتحی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نخستین جشنواره خیرین کتابخانه ساز استان شهریور ماه سالجاری در شهرستان نمین برگزار می گردد ابراز امیدواری کرد که با کمک خیرین نسبت به افزایش سرانه فضای مطالعه در شهرستان اقدام شود.
وی بیان کرد: این جشنواره 20 شهریور ماه در هتل احسانی نمین و با هدف جذب مشارکت خیرین جهت ساخت، تکمیل و تجهیز کتابخانه ها در شهرستان مخصوصا در مناطق محروم برگزار می شود.
وی اضافه کرد: به دنبال آن هستیم تا به بهترین نحو وضعیت کتابخانه های موجود در شهرستان را ارتقا دهیم و در زمینه های مختلف از جمله اهدا زمین ، ساخت و تکمیل و تجهیز،اهدا کتاب ،هدایای نقدی و تعمیرات کتابخانه های موجود نیازمند کمک های خیرین نیک اندیش هستیم.
رییس کتابخانه های عمومی شهرستان نمین در ادامه با بیان اینکه این جشنواره توسط خیرین و به صورت غیر دولتی برگزار میگردد ادامه داد: در این راستا از زمان شروع فعالیت انجمن خیرین کتابخانه ساز نمین ، 6 قطعه زمین و در سه هزار نسخه کتاب از سوی خیرین به کتابخانه های عمومی شهرستان اهدا شده است.
فتحی اظهار داشت: در شهرستان نمین پنج کتابخانه با 53 هزار نسخه کتاب در حال فعالیت است.
وی ادامه داد: سال گذشته اولین کتابخانه خیرساز شهرستان با کمک مالی 520 میلیون ریالی خیرین در روستای نیارق احداث،تجهیز و افتتاح شد.
رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نمین در پایان با اشاره به اینکه اهالی شهرستان نمین از دیرباز به فرهنگ دوستی وفرهنگ پروری شهرت دارند افزود:چشم انتظار مساعدتهای شهروندان نمین در راستای اعتلای مسایل فرهنگی شهرستان در قالب جشنواره خیرین کتابخانه ساز هستیم.
شهرستان نمین از جمله مناطق فرهنگی استان اردبیل می باشد.
نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل واقع است.
خبرنگار: ساسان رحمتی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.