مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: در سال زراعی جاری در یک هزار و 531 هکتار از اراضی این شهرستان ذرت دانه ای کاشته شده و پیش بینی می شود 9 هزار و186تن محصول تولید شود.   به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، علی اکبر حسنیان با بیان این مطلب گفت: محصول تولیدی کشاورزان به قیمت تضمینی 10 هزار و 650 ریال خریداری می شود و این امر باعث افزایش رغبت زارعان به کشت ذرت دانه ای شده است .   وی به کشاورزان توصیه کرد که با بیمه محصول خود جلوی خسارت های احتمالی در اثر لایا و حوادث را گرفته وبا شرکت در کلاس های آموزشی تخصصی میزان تولید این محصول در واحد سطح را افزایش دهند. 
از گیاه ذرت برای تهیه فراورده های غذایی مختلف از جمله ذرت کنسرو شده و منجمد (معمولاً ذرت شیرین)، شیره ذرت، روغن، سس مایونز، مارگارین و همچنین در ساخت لوازم آرایشی بهداشتی استفاده می شود.از ذرت استفاده می نمایند. 
در کشورهای پیشرفته، بخش عمده ذرت تولیدی به عنوان خوراک دام مورد مصرف قرار می گیرد. از آسیاب نمودن دانه ذرت، آرد ذرت تهیه می شود که خود در تهیه غذاهای مختلف به کار می رود. از ساقه و برگ های ذرت نیز در صنایع کاغذ و مقوا سازی و همچنین تولید کاغذ دیواری استفاده می گردد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.