سید حامدعاملی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سامانه بهین‌یاب 188 مورد متقاضی بهره‌مندی از تسهیلات رونق تولید شدند که 121 مورد از این تعداد به تایید رسیده و در کمیته کارشناسی مصوب شده است.
وی با بیان اینکه 86 طرح از این تعداد متقاضی سرمایه در گردش و 53 مورد طرح متقاضی بهره‌مندی از تسهیلات در ردیف طرح‌های بالای 60 درصد هستند گفت: با معرفی بنگاه‌های اقتصادی به بانک‌ها تلاش بر این است تا به سرعت پرداخت تسهیلات انجام شود و ضروری است بانک‌ها در این زمینه مساعدت لازم را انجام دهند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه تلاش می‌شود در هفت ماهه باقی مانده از سال روند پرداخت تسهیلات رونق تولید یک روند شتاب‌آلود به خود بگیرد، گفت: امید است با پایین آمدن نرخ سود تسهیلات و ابلاغیه جدید بانک مرکزی زمینه بهره‌مندی صاحبان تولید از تسهیلات سرمایه در گردش و ایجابی فراهم آید.
عاملی افزود: وضعیت موجود اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی استان به هیچ وجه قابل قبول نیست و از بانک‌ها انتظار می‌رود در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال روند را تسهیل کنند.
وی بیان کرد: اگر به صورت واقعی و عملیاتی در پرداخت تسهیلات تصمیم‌گیری‌ شود شاهد رونق تولید در واحد های تولیدی خواهیم بود .
وی با اشاره به اینکه مشوق‌های حمایت از تولید داخلی در دستور کار است افزود: با استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی در داخل شهرک‌ها به راحتی‌ می‌توان بخش عظیمی از این مشکلات و گرفتاری‌ها را برطرف کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی و اقتصادی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان وجود دارد و ضروری است با در نظر گرفتن مؤلفه‌های زیست‌محیطی زمینه استقرار این واحدها فراهم آید.
عاملی خواستار رونق‌بخشی به تولید و تقویت محرک‌های سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف شد وافزود: با رفع قوانین دست و پا گیر و موانع مزاحم مشکلات و نارسایی‌ها را به حداقل رسیده و امکان توانمندی اقتصاد داخلی را فراهم می آورد .
تاکنون در استان اردبیل 900 واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت گرفته اند که از این تعداد 600 واحد فعال و نیمه فعال هستند.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.