به گزارش ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی روز چهارشنبه در بازدید از طرح پایاب سد خداآفرین در پارس آباد مغان افزود: دولت 30 هزار میلیارد ریال برای مهار آب های مرزی و طرح های آب و خاک سرمایه گذاری کرده و هم اکنون این منطقه به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است.
وی بیان کرد: با توجه به طرح های بزرگ در حال اجرا تولید ثروت در این منطقه در آینده چشمگیر خواهد بود، این منطقه در آینده نزدیک به یکی از قطب های کشاورزی کشور تبدیل خواهد شد.
آیت الله عاملی بیان کرد: اگر عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجابت به درخواست رئیس جمهوری محترم در اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی نبود، مهار آب و طرح های عمرانی در این منطقه تا 40 سال دیگر نیز اجرایی نمی شد.
وی تاکید کرد: با این حجم کار عمرانی آینده منطقه بسیار درخشان است و با توجه به اجرای چند سد ، مهار آب ها، آبی شدن زمین های زراعی ، ایجاد صنایع تبدیلی و کشت و صنعت های متعدد زمینه های فراوان اشتغال در منطقه فراهم شده و در چند سال آینده دیگر هیچ بیکاری در منطقه مغان وجود نخواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین به تکمیل و بازسازی فرودگاه پارس آباد اشاره کرد و گفت: این فرودگاه کاملا بازسازی و تجهیز شده و برای فعالیت دوباره کاملا آماده می باشد.
آیت الله عاملی با اشاره به وجود 200 هزار نفر جمعیت در پارس آباد و تمکن مالی اکثر آنها اظهار کرد: در صورتی که شرکت های هواپیمایی به مقصد فرودگاه پارس آباد پرواز دایر کنند مردم این منطقه از آن استقبال کرده و با مشکل مسافر مواجه نخواهند شد.
وی سرمایه گذاری های بزرگ در منطقه مغان را شایسته تقدیر و تشکر از دولت دانست و بیان کرد: مدیریت ارشد استان با درایت بیشتری به امور استان و بویژه منطقه مغان توجه و رسیدگی کرده است.
وی همچنین گفت: با این همه خدمت؛ شایسته نیست که عده ای مغرض مدعی بی توجهی به منطقه مغان شوند ، متاسفانه بعضی ها در تلاش هستند که القا کنند نسبت به مردم منطقه مغان بی مهری می شود اما مردم این دیار قدردان خدمات دولت هستند و امکان نفوذ دشمن در آنها وجود ندارد.
به گزارش ایرنا ، نماینده ولی فقیه در استان به همراه استاندار اردبیل روز چهارشنبه از طرح سیفون دره رود، ناحیه عمرانی اول و دوم پایاب سد خداآفرین ، پروژه آبیاری دشت فتحعلی و فرودگاه پارس آباد مغان بازدید کردند.
طرح بزرگ بیمارستان 160تختخوابی، مرکز غربالگری سرطان و شیمی درمانی و کلینیک تخصصی درمانی پارس آباد از دیگر طرح هایی بود که مورد بازدید استاندار و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل قرار گرفت.
همچنین با حضور استاندار و امام جمعه اردبیل، عملیات اجرایی گازرسانی به 51 روستا و قشلاق پارس آباد مغان شروع شد.
پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.