سرپرست مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: تجاری سازی فناوری موضوع بسیار مهم امروز کشور است که جهاددانشگاهی به آن توجه ویژه‌ای دارد و با راهبری آن می‌تواند به توسعه کارآفرینی کمک کند.

مهران محمدی در گفتگو با خبرنگار ایسنا، منطقه اردبیل، با بیان این مطلب افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که با خیل عظیم بیکاران تحصیل کرده مواجه هستیم با سپردن ماموریت تجاری سازی فناوری به جهاددانشگاهی می‌توان گام‌های عملیاتی برای تحقق مولفه‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری برداشت.

وی به فعالیت‌های اثرگذار جهاددانشگاهی در طول حیات 37 ساله خود اشاره کرد و اظهار داشت: این نهاد انقلابی در نظام توسعه کشور، مرزها و موانع انحصاری علم و فناوری را توسط جوانان و محققان این مرز و بوم شکسته و پرچم‌دار علم و جهاد به منصه ظهور است.

محمدی با بیان اینکه فعالیت‌های ارزشمندی توسط این نهاد در سطح کشور انجام یافته است، ادامه داد: اگر جهاددانشگاهی امروز در باور عمومی همه آحاد جامعه آن جایگاه واقعی خود را به دست آورد به یقین زمینه ساز تحولات شگرف و انقلاب عمیق در رفع بیکاری و توسعه کارآفرینی خواهد بود.

وی تاسیس پارک‌ها و مراکز رشد توسط جهاددانشگاهی را حرکتی نظامند و هماهنگ با توسعه علمی کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان و استفاده بهینه از این سرمایه ارزشمند ملی و  بسترسازی جهت تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی ابتدایی‌ترین مولفه‌های جهاد علمی در کشور به شمار می‌رود که در قالب مراکز رشد جهاددانشگاهی عینیت می‌یابد.

سرپرست مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه ایجاد فضای لازم برای واحدهای دانش‌مدار و فناور فعال را در گسترش علم و فناوری نباید نادیده گرفت اضافه کرد: چراکه از طریق گسترش و رشد همین واحد ها می‌توانیم در مسیر تولید و توسعه محصولات و فرآیندهای فناورانه را به بازار عرضه کنیم و این چیزی جز مبارزه با معضل بیکاری نیست.

وی با اشاره به رویکردهای جهاددانشگاهی مبنی بر بسترسازی جهت ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و کمک به رونق اقتصاد محلی تصریح کرد: جهاددانشگاهی شایستگی خود در عرصه‌های مختلف زمانی به وضوح نشان داده و همچنین با ارتباط مستقیم با جامعه بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی  را با صرفه جویی­های برطرف ساخته است.

محمدی اظهار کرد: مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل همگام با نظام هماهنگ مراکز رشد جهاددانشگاهی در حوزه تجاری سازی و حمایت از طرح‌های تحقیقاتی اثرگذار فعالیت می‌کند و در این مدت 15 شرکت فناور را با 26 طرح فناورانه مورد پذیرش و حمایت قرار داده است.

وی به اتمام کار اخذ مجوز برای سه محصول در این مرکز اشاره کرد و افزود: بزودی و با جلب حمایت سرمایه‌گذاران این فرآورده­های گیاهی در قالب داروهای گیاهی وارد چرخه سلامت خواهد شد تا نقش خود را به خوبی در بهبود و استمرار سلامتی جامعه ایفا نماید.

این عضو جهاددانشگاهی استان اردبیل از کسب موفقیت‌های ارزشمند توسط فناوران مرکز رشد خبر داد و تصریح کرد: کسب عناوین فناور برتر استان، ایده برتر استان، رتبه برتر کنگره سوختگی کشور، ارتقای درجه مرکز رشد، فناوری گیاهان دارویی و پذیرش مقالات علمی در کنگره‌ها و مجامع مرتبط از جمله این موفقیت‌ها است که با استمرار آن در سال‌جاری همچنان بر حضور مثبت خود در عرصه فناوری استان اردبیل تاکید خواهیم داشت.

محمدی با بیان اینکه ساختمان مرکز رشد با صرف بیش از 300 میلیون تومان اعتبار راه‌اندازی و در اختیار شرکت‌ها قرار گرفته است، اظهار داشت: با پرهیز از هرگونه موازی‌کاری در تلاش هستیم تا با هماهنگی و همکاری سایر مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان، رویدادهای کارآفرینی اثربخشی را در منطقه ارائه نماییم.

وی گفت: با وجود نهادی چون جهاددانشگاهی هرگونه ماموریت علمی، پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی که در سایر دستگاه‌های استان که با موانع اداری مواجه است، عملیاتی خواهد شد.

سرپرست مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به آمادگی این مرکز برای پذیرش فعالان حوزه گیاهان دارویی استان برای بهره­مندی از مزایای آموزشی و حمایت­ها گفت: امیدواریم با جلب اعتماد دوسویه میان مردم و مسئولان با جهاددانشگاهی در آینده به شکل مطلوب از ظرفیت های علمی و انسانی برای توسعه استان بهره‌مند شویم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.