رئیس گنجینه ملی آب ایران گفت:‌ تلاش می‌کنیم تا در همه استان‌ها و برخی از شهرها موزه آب را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، ر ضا راعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گنجینه ملی آب ایران محلی است برای گردآوری، نگهداری و همچنین استفاده بهینه از اموال منقول و اسناد آب کشور که باید مورد صیانت و توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با هدف استفاده بهینه از فرهنگ و تجارب پدرانمان در مدیریت منابع آب در بخش کشاورزی، صنعت، شرب و بهداشت اقدام به راه‌اندازی این گنجینه کردیم تا در سنین مختلف اعم از بزرگسالان، جوانان و کودکان با نحوه نگهداری از منابع آب آشنا شده و به نسل‌های فعلی و آینده این تجارب منتقل شود.

رئیس گنجینه ملی آب ایران گفت: یک بخش از این گنجینه مربوط به ایجاد موزه آب و بخش دیگر مربوط به اسناد غیر منقول است که نسبت به شناسایی پیشکسوتان صنعت آب اعم از کلاستیک و غیر کلاستیک اقدام می‌شود.

راعی افزود: در این حوزه با استفاده از روش مصاحبه و همچنین کسب تجربیات و خاطرات آنها در زمینه مدیریت آب و فناوری صنعت آب در گذشته، مستندات جمع‌آوری و مورد توجه بیشتر قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در ضمن با هدف آشنایی بیشتر مردم برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در این حوزه در دستور کار قرار گرفته تا در استان‌ها افرادی را ترغیب کنیم تا موزه‌ها را به میان مردم، مدارس و دانشگاه‌ها ببرند.

راعی اضافه کرد: ‌یکی از وظایف گنجینه انجام کارهای پژوهشی در زمینه متون تاریخی آب در کشور است که در این باب نیز فعالیت‌های خوبی را با راه‌اندازی این گنجینه شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها در این حوزه در سطح ملی و فراملی تدارک دیده شده و در برنامه ششم توسعه مقرر است در همه استان‌های کشور و حتی برخی از شهرهای مستعد موزه آب راه‌اندازی شود.

رئیس گنجینه ملی آب ایران اظهار کرد: تصمیم بر این است تا برای اولین بار در این گنجینه ملی آب ایران کتابخانه تخصصی و مرکز اسناد آب کشور راه‌اندازی شود تا همه دانشجویان، دانش‌آموزان، پژوهشگران، اساتید دانشگاه، پیمانکاران، مشاوران و... بتوانند به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود در حوزه آب دسترسی پیدا کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.