دبیر کمیته علمی انجمن ام اس استان اردبیل از شناسایی 700 بیمار ام اس در استان اردبیل خبر داد و افزود: آمار واقعی جمعیت ام اس استان بیش حدود 1100 تا 1200 نفر است. 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه اردبیل، داور الطافی، متخصص مغز و اعصاب در استان در همایش ملی انجمن ام اس ایران که به میزبانی اردبیل برگزار شد، افزود: درحال حاضر 700 نفر بیمار ام اس در معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی تشکیل پرونده داده و از یارانه درمانی بهره مند می شوند درحالی که آمار واقعی جمعیت ام اس اردبیل حدود یک هزار و صد تا یک هزار و دویست نفر است و آمار تشخیص بیماران در حال رشد است. 
وی با ابراز نگرانی از محدودیت اردبیل در دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص، تصریح کرد: یکی از مشکلات حوزه دارو و درمان، نایاب بودن برخی داروها در اردبیل است به طوری که نمایندگی شرکت مربوطه در اردبیل موجود نیست یا به طور انحصاری پخش می شود. 
دبیر کمیته علمی انجمن ام اس استان اردبیل خواستار اختصاص دو داروخانه برای توزیع و پخش داروهای بیماران ام اس شد و افزود: با تحقق یافتن این مهم، مشکلات درمانی بیماران رفع می شود.     الطافی با بیان اینکه کمیته علمی انجمن ام اس استان تلاش می کنند شرایط مطلوبی برای بیماران ام اس فراهم کنند، افزود: برگزاری همایش ملی ام اس در اردبیل به واسطه همکاری انجمن ام اس ایران مقدور شده است. 
 وی با اشاره به نوپا بودن انجمن ام اس استان اردبیل ابراز امیدواری کرد که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و پزشکان متخصص مغز و اعصاب استان بتوان نهایت همکاری با این انجمن انجام بگیرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.