مدیرکل انتقال خون اردبیل گفت: در تأمین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز مراکز درمانی استان  اردبیل هیچ گونه کمبودی وجود ندارد و به میزان کافی ذخایر خون داریم.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، بابک رضازاده در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه از اوایل سال جاری تاکنون بیش از ۱۵۰ مورد خونگیری افزایش یافته است، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۶۵۰ مورد اهدای اولی نیز در استان حذف شده است.

وی اضافه کرد: میزان مشارکت مردم استان بیشتر از میانگین کشوری است و اگر خون مازاد بر نیاز در سطح داشته باشیم برای توزیع در سطح کشور به تهران ارسال می‌کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل با بیان اینکه مشارکت مردم اردبیل در اهدای خون بیش از میانگین کشوری است، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری ۱۲ هزار و ۸۶۰ مورد خون‌گیری انجام شده و روزانه با ۱۰۴ مورد خون‌گیری، ۱۲۰ اهداکننده، خون اهدا می‌کنند.
 
به گفته رضازاده  در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال جاری طرحی برای کاهش ضایعات خون و پلاکت داشتیم که باعث کاهش ۳ برابری ضایعات خون و پلاکت نسبت به سال‌های گذشته شده است.
 
وی در ادامه با اشاره به مشارکت زنان در بحث خون دهی یادآور شد: در دنیا بیش از 45 درصد زنان در بحث خون دهی مشارکت دارند این در حالی است که متوسط آن در کشور ما پنج درصد و در استان اردبیل نیز 4.98صدم است که لازم در این بحث فرهنگ سازی انجام شود.

رضازاده با اشاره به محدودیت فضاهای موجود در انتقال خون افزود: برای فعالیت‌های مختلف در مجموعه انتقال با کمبود فضا در سطح استان اردبیل مواجه هستیم که امیدواریم با حمایت مسئولین استانی این مشکل رفع شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.