مدیر ادره اجرایی معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه نگاه راهبردی به حوزه پژوهش امری ضروری است، یادآور شد: با برنامه ریزی های انجام شده در این حوزه به دنبال توانمند سازی در جهت توسعه و رفع نیازهای استان گام خواهیم برداشت
.

جواد فرخی در گفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، از برگزاری کارگاه صیانت از گیاهان و درختان دارویی اندومیک استان به ویژه فندق در نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: این طرح با همکاری نهادهای مرتبط برگزار و به شرکت کنندگان گواهینامه اعطا خواهد شد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در راستای رسالت تحقیقاتی خود چند طرح پژوهشی در دست اجرا دارد، یادآور شد: اجرای طرح های پژوهشی و انعقاد تفاهم نامه با معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، ادارات کل پزشکی قانونی، انتقال خون، کمیته امداد و دامپزشکی استان و دانشگاه محقق اردبیلی در زمینه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در حال اجرا و عملیاتی شدن است.

مدیر اداره اجرایی معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان اردبیل از  پایان اجرای طرح پژوهشی "بررسی علل بالا بودن نزاع های فردی و خشونت در جامعه ی شهر اردبیل" خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح بررسی میزان وقوع، جوانب مختلف، عوامل مؤثر بر آن و ارائه راهکارهای پیشگیرانه عملی و اجرایی برای کاهش نرخ  نزاع و درگیری در بین ساکنان شهر اردبیل بود.
 
به گفته وی نتایج این طرح در برنامه ریزی‌های آتی استان برای کاهش میزان نزاع در استان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
فرخی ادامه داد: طرح پژوهشی"مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولین" به کارفرمایی سازمان بهزیستی استان اجرا شد که نتایج حاصله از آنها برای برنامه ریزی‌های آتی در اختیار کارفرما قرار گرفت.

وی در مورد سایر طرح های در دست اجرای معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان اردبیل اضافه کرد: طرح های رابطه فرهنگ عمومی و رفتار شهروندی سازمانی در کارکنان سازمان پزشکی قانونی کشور، اختلالات شخصیتی افراد مراجعه کننده به علت خودزنی ، بررسی ارتباط اختلالات شخصیتی زوجین ارجاعی با خشونت خانگی و طرح مطالعه مکان یابی بوستانهای نشاط و عفاف در حال اجرا است.
به گفته وی ساماندهی و مدیریت آب های گرم سرعین به کارفرمایی شرکت آب منطقه ای در حال ارزیابی و ارائه است.
 
فرخی با اشاره به اجرای طرح پژوهشی بررسی وضعیت مناسب سازی اماکن عمومی و فضاهای شهری جهت دسترسی بهتر معلولان و افراد کم توان در استان اردبیل افزود: این طرح به کارفرمایی اداره کل بهزیستی استان  شده بطوریکه بر اساس نتایج، تشکیل ستاد برنامه ریزی و مناسب سازی فضاهای شهری در شورای اسلامی شهرهای مورد مطالعه با مشارکت کلیه نهادهای محلی دولتی و غیرو دولتی مرتبط ضروری است.

وی از انعقاد قرارداد همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برای انجام طرح مطالعاتی بررسی تنوع ذخیره گاه طبیعی ژرم پلاسم فندق شمالغرب ایران (جنگل ارسباران)" خبر داد و گفت: در سال جاری از دو عنوان کتاب جهادگران جهاددانشگاهی استان اردبیل در زمینه فندق و حوزه مطالعات شهری رونمایی خواهد شد.
 
مدیر اداره اجرایی معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به تصویب راه اندازی آزمایشگاه تخصصی کشاورزی و مطالعه گیاهان دارویی منطقه گرمی اضافه کرد: در این طرح برای اولین بار از اعتبارات استانی بهره مند خواهیم شد.

فرخی با اشاره به اینکه طرح ایجاد و راه اندازی پایلوت نیمه صنعتی نشاسته پلیمری از سیب زمینی به ظرفیت یک هزار تن در سال جاری مورد تصویب کارگروه پژوهش فناوری استان اردبیل قرار گرفته است، یادآور شد: این طرح بعنوان طرح برگزیده در قالب کلان منطقه ای ملی برای تخصیص اعتبار  از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به استانداری اردبیل ارائه شده است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.