به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر قدرت اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در این آیین گفت: برای اجرای این طرح ها دولت 570 میلیارد ریال هزینه کرده است.
وی بیان کرد: بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان کوثر بعنوان مهمترین طرح های افتتاحی در زمینی به مساحت 2.2 هکتار و با زیربنای سه هزار و 243 متر مربع و با صرف 150 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است .
وی نشریح کرد: دیگر طرح های عمرانی نیز در تمام 10 شهرستان استان شامل طرح های توسعه بیمارستانی ، پایگاه سلامت، خانه و شبکه های بهداشت روستایی و شهری ، داروخانه، مرکز فوریت های پزشکی، بلوک های زایمان ، رادیو تراپی و شیمی درمانی و .. اجرایی شده است.
وی افزود: امروز همچنین عملیات اجرایی 18 مرکز خدمات روستایی ، 11 مرکز خدمات جامع شهری و چند پایگاه سلامت شهری نیز در مناطق مختلف استان اردبیل شروع شد.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پگزشکی نیز در این آیین در سخنانی گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی از اقدامات زیربنایی و خوب دولت تدبیر و امید بود که به صورت مطلوب اجرایی شد و امید است که در دولت دوازدهم نیز تداوم داشته باشد.
وی بیان کرد: خدمات رسانی در کشور باید همه جانبه و یکسان صورت گیرد تا همگان یکسان از آنها بهره مند شوند ، قضایا و مشکلات باید ملی نگریسته شود در حالی که مسائل در کشور ما بیشتر به صورت بخشی نگریسته می شود .
هاشمی با اشاره یه طرح های افتتاحی در استان اردبیل گفت: امید می رود با افتتاح این طرح ها خدمنات مناسبی به مردم ارایه شود ضمن اینکه با رعایت رژیم غذایی از سوی مردم باید میزان مراجعه به بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی نیز کاهش یابد.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای دیدار 2 روزه از استان چهارشنبه وارد اردبیل شده است.
وی در در این سفر علاوه بر افتتاح طرح های عمرانی از بیمارستانها و طرح های عمرانی در بخش بهداشت و درمان شهرهای نمین ، اردبیل ، کوثر و خلخال نیز بازدید کرد.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.