به گزارش ایرنا ، دکتر قدرت اخوان اکبری روز یکشنبه همزمان با هفته سلامت در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران از حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در 25 اردیبهشت در اردبیل خبر داد و افزود: برای اجرا و تکمیل 18 طرح بهداشتی ، درمانی آماده افتتاح در استان بیش از 350 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان کوثر ، توسعه و افزایش 20 تخت بیمارستان شهرستان نمین ، هشت مرکز درمانی سلامت ، کلینیگ های تخصصی شهرستان های اردبیل ، مشگین شهر و نمین ، مرکز ناباروری اردبیل و چهار بلوک زایمانی را از جمله طرح های قابل افتتاح در سفر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش و پزشکی به اردبیل ذکر کرد.
او اظهار کرد: همچنین در این سفر بیمارستان 258 تختخوابی خیری نجف زاده ، 18 باب خانه بهداشتی ، 11 مورد مرکز جامع خدمات سلامت روستایی ، 6 مورد مرکز جامع خدمات سلامت شهری ، پنچ پایگاه سلامت و مراکز شبکه بهداشت شهرستان های بیله سوار و نمین کلنگ زنی خواهد شد.
وی اجرای طرح تحول سلامت را یکی از موفقیت های دولت تدبیر و امید در کشور دانست و هدف از اجرای این طرح را کاهش هزینه های درمان مردم ، تسهیل در ارائه خدمات به بیماران و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی دانست.
وی با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت افرادی که دفترچه بیمه آنها شهری است 6 درصد و افرادی که دفترچه بیمه روستایی دارند فقط سه درصد پرداخت می کنند ، بیان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت هزینه های درمان بیماران در استان اردبیل از 37 درصد به هفت درصد کاهش یافته است.
او افزود: همچنین مراجعه به مراکز اورژانسی 20/49 درصد و تعداد بیماران بستری 13 درصد افزایش یافته است.
اخوان اکبری گفت: در این مدت 32 هزار و 797 زایمان طبیعی در استان انجام شده و زایمان سزارین 12 درصد کاهش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل همچنین افزود: در مدت اجرای طرح تحول سلامت برای بازسازی و نوسازی مراکز درمانی و بهداشتی و بیمارستان های استان بیش از سه هزار و 610 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی از رضایتمندی 91 درصدی مردم از اجرای طرح تحول سلامت خبر داد و اظهار کرد: این طرح دارای هفت بسته خدماتی - نظارتی، ترویج زایمان طبیعی، ارتقای هتلینگ، ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق کمتر توسعه یافته، حضور متخصصان به صورت مستمر در بیمارستان ها و مراکز درمانی ، ارتقای خدمات کلینیگ ها و نظارت بر حسن اجرای برنامه های تحول سلامت بود که اجرای آنها باعث رضایتمندی مردم شده است.
وی با اشاره به نیازمندی های استان در حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: بیمارستان پارس آباد و مرکز ترومای اردبیل که هم اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد در صورت تامین اعتبار امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی اضافه کرد: بلوک دوم بیمارستان 80 تختخوابی ولیعصر مشگین شهر و احداث بیمارستان جایگزین دکتر فاطمی اردبیل هم که 90 سال از ساخت آن می گذرد از دیگر نیازهای استان در حوزه بهداشت و درمان است که پیگیر تخصیص اعتبار برای آنها با تلاش مسوولان و نمایندگان استان هستیم.
اخوان اکبری به کلنگ زنی بیمارستان 258 تختخوابی خیری نجف زاده با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در اردیبهشت اشاره کرد و گفت: این خیر پنج هکتار زمین برای احداث این بیمارستان در مقابل مرکز صدا و سیمای اردبیل اهدا کرده و وزارت مسکن و شهرسازی متولی ساخت و ساز آن است.
او نصب دستگاه MRA بیمارستان پارس آباد و دومین دستگاه آنژو گرافی بیمارستان امام خمینی (ره) را از دیگر اولویت های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی ذکر کرد و افزود: توسعه ، ساخت و تکمیل اورژانس بیمارستان امام خمینی اردبیل با مساخت 2 هزار و 800 متر مربع از دیگر برنامه هاست.
وی با اشاره به اینکه امسال چهار مورد اهدای عضو در استان داشتیم، اظهار کرد: از سال 1387 تاکنون 80 نفر با رضایت خانواده هایشان اهدای عضو کرده اند که 228 عضو اهدایی این عزیزان برداشته شده و به نیازمندان پیوند زده شده است.
وی بیان کرد: در طول هفته سلامت برنامه های متنوعی در استان اجرا خواهد شد که پیاده روی خانوادگی ، دیدار اساتید و پزشکان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ، تجلیل از ایثارگران ، ارائه خدمات نوین سلامت به عموم افراد جامعه ، حضور گروههای بهداشتی و درمانی در ادارات برای خطر سنجی سکته های قلبی و مغزی ، انجام آزمایش خون و استقرار چادرهای سلامت در مقابل مصلای های نماز جمعه در شهرهای استان از جمله این آنهاست.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
6130/ 6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.