معاون سیاسی استاندار اردبیل گفت: زنان توانمند در توسعه هر جامعه نقش اساسی دارند بطوریکه نمونه‌های آن در هرگوشه از دنیا در تمام علوم مشاهده می شود. 
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (ص) همایش ملی دختران با محوریت حمایت‌های روانی-اجتماعی، توسعه پایدار در استان اردبیل برگزار شد.     در این مراسم معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل گفت: اختصاص این روز به دختران جدا از جنسیت، اهمیت و توجه به نقش آنها در تربیت نسل‌های آینده و پرورش جامعه است. 
ناصر نصیری با اشاره به برداشت غلط در محدود کردن زنان در جامعه، افزود: زنان توانمند در توسعه هر جامعه نقش اساسی دارند بطوریکه امروز در هر گوشه از دنیا شاهد رشد و فعالیتهای ارزشمند علمی زنان هستیم. 
وی با اشاره به اینکه به تعبیر و باور غلط در برخی زنان که آراستن ظاهری را ارزشمندی در جامعه می دانند، یادآور شد: توسعه پایدار زمانی محقق می‌شود که به بعد شخصیتی، انسانی  و ارزشی افراد توجه شود. 
 معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل با اشاره به ضرورت توجه و تشویق دختران در ابعاد و ارتباطات اجتماعی در جامعه گفت: لازم است دختران قبل از ورود به جامعه از آسیهای اجتماعی، روانی،... موجود در آن جامعه آگاهی داشته باشند. 
در ادامه مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اهمیت و ضرورت بحث سلامت اجتماعی و روانی دختران تصریح کرد: در کنار سلامت جسمانی بایستی به سلامت روح و روان اجتماعی و مسائل تاثیرگذار بر فرد، خانواده و جامعه توجه کرد. 
بهزاد ستاری با اشاره به خطرات و آثار عدم سلامت اجتماعی و روانی در خانواده‌ها، خاطرنشان کرد: اگر خانواده ها از سلامت روانی برخوردار نباشند بی شک آثار آن بر تربیت فرزند و همچنین خلل در پرورش افراد توانمند و آسیب در جامعه ایجاد می کند. 
وی به بیان اینکه خانواده نقش مهمی در سلامت روانی و اجتماعی با ایجاد آگاهی و شناخت در فرزندان دارد، یادآور شد: برای ایفای نقش مهم دختران  و تربیت افراد توانمند در جامعه بایستی در مرحله اول خانواده‌ها به فرزندانشان مهارت زندگی، تصمیم گیری خصوصا شناخت از خود و دیگران را آموزش دهند تا آنها نیز نسل آینده را درست تربیت کنند. 
مدیر کل بهزیستی استان گفت: هر نظام اجتماعی برای دست یابی به توسعه پایدار برای ترقی جامعه و متوازن بایستی از پتانسیل نیروی زنان بهترین بهره برداری را ببرد. 
ستاری با بیان اینکه یک هزار و 100 نفر دانش آموز تحت پوشش بهزیستی قرار دارد، افزود: از این تعداد 250 نفر  دختر معلول وجود دارد که برای آنها کلاس هنر درمانی برگزار می شود. همچنین حمایت‌های متعدد مالی، تحصیلی، آموزشی  و همچنین کلاس‌های متعدد فرزند پروری در پایگاه‌های سلامت اجتماعی، خانه سلامت استان برگزار می‌شود. 
در پایان این مراسم از افراد برتر و دختران موفق دانش آموز، ورزشکار و معلولین موفق هنر درمانی تجلیل شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.