به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری اردبیل ، شهرام لازمی زارع روز چهارشنبه افزود: گروههای ویژه ای مامور شده اند سگ‌های ولگرد را بیهوش کرده و به مکان مخصوصی انتقال دهند و همشهریان در صورت تمایل به نگهداری از این سگ ها می ‌توانند به محل‌های نگهداری سگ ها مراجعه کنند.
وی گفت: این سگ ‌ها گرسنه و بی آزارند اما برخی از مردم به واسطه ترس یا ذهنیت خاص به حضور آنها در برخی نقاط شهر معترض هستند.
او اظهار کرد: در کشورهای دیگر زندگی سگ ‌های خیابانی و دیگر حیوانات بی ‌آزار در محیط شهری امری پذیرفته شده و معمول است و مردم نیز به آنها غذا می‌ دهند.
لازمی زارع گفت: تاکنون موردی از حمله این سگ‌ ها به انسان ‌ها گزارش نشده لذا برنامه ‌ای برای کشتار آنها در دست نیست و تنها سگ‌ هایی که بیمار هستند باید تلف شوند.
وی از همشهریان خواست در صورت مشاهده سگ‌ های ولگرد مورد را به شماره 137 شهرداری اردبیل اطلاع دهند تا نسبت به جمع آوری آن اقدام شود.
شهر اردبیل بیش از 600 هزار نفر جمعیت دارد.
زمستان سال گذشته افزایش تعداد سگ های ولگرد در معابر عمومی ، برخی شهرک های تازه تاسیس و مناطق حاشیه شهر اردبیل موحب بروز مشکل تردد عادی شهروندان در این شهر از ترس مواجه شدن با این حیوانات شد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.